مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: دانشنامه روستا‌های حریم مشهد تهیه شد و هم اکنون در مرحله انتشار قرار دارد.

دانشنامه روستا‌های حریم مشهد تدوین شد/ دانشنامه روستا‌های حریم مشهد، اهرمی بر افزایش ساماندهی شهریبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هدی پیروی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: در این دانشنامه، اطلاعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر روستا به تفکیک تدوین و مزیت‌های هر روستا نیز مشخص شده است.

وی افزود: ویژگی‌های جمعیتی این روستا‌ها نیز در این دانشنامه طی جداول مقایسه‌ای و بر مبنای میزان جمعیت، وسعت و اهمیت هر روستا درج شده است.

پیروی اظهار داشت: ایجاد تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌ها مهمترین دستاورد طرح مطالعاتی روستا‌های حریم مشهد بود و امید است نتیجه این مطالعات مشخص کردن نقش دستگاه‌ها و شفاف شدن حیطه اختیارات آن‌ها باشد و به تسریع ساماندهی روستا‌های حاشیه حریم این شهر کمک شایانی کند.

وی با بیان این که مطالعات این طرح امسال آغاز شده بود افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این دانشنامه در آینده با بارگذاری روی سایت شهرداری مشهد در دسترس همه افراد قرار خواهد گرفت.

هم اینک ۱۲۸ روستا با افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در حریم کلانشهر مشهد قرار دارد که از این تعداد، ۸۰ روستا طی ۵۰ سال گذشته به کلانشهر مشهد متصل شده است.

حدود یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

انتهای پیام//آ. ف


تعامل و هم افزایی مهمترین دستاورد طرح مطالعاتی حریم مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.