لزوم مدیریت پسماند و بهای آن در چهارچوبی مشخص

رییس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید واقعی شدن بهای پسماند در چهارچوب مشخصی بررسی شود.

لزوم مدیریت پسماند و بهای آن در چهارچوبی مشخصبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجیدعبداللهی رییس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مراسم افتتاح دوره آموزشی "ظرفیت‌سازی مدیریت پسماند " که با مدیران عامل سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور در مشهد برگزار شد، گفت: ۷۳ درصد از جمعیت کشور در مناطق شهری و تنها ۲۷ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی افزود: قطعا یکی از تاثیرات حضور این جمعیت در شهر‌ها بر محیط زیست تولید زباله است که با وجود اقدامات مناسب که تاکنون انجام شده باید سیاست‌های ویژه‌ای را در خصوص بحث مدیریت پسماند دنبال کنیم.

عبدللهی با اشاره به اینکه نهادی که در ایران مدیریت جمع‌آوری زباله را برعهده دارد مدیریت پسماند شهرداری‌ها هستند، تصریح کرد: در واقع مدیریت پسماند از آشپزخانه شهروندان آغاز و تا زمان بازیافت و دفع زباله‌ها ادامه دارد.

رییس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: جمع‌آوری، بازیافت و دفع زباله‌ها هزینه زیادی دارد لذا نیاز است واقعی شدن بهای جمع‌آوری پسماند در چهارچوب‌های مناسب بررسی شود که در بودجه ۹۸ کشور بحث دریافت جریمه از صنایع و تولیدکنندگان کالا‌های مخرب مطرح شده که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

وی با تقدیر از سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی کار پر زحمت و سختی است این کار را مدیریت پسماند شهرداری مشهد در زمانی محدود و به خوبی انجام داده است.

انتهای پیام//آ. ف
 

آشپزخانه منازل، درخط مقدم مدیریت پسماند

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.