مونسان در اصفهان؛

صادرات چمدانی صنایع دستی به ۳۰۰ میلیون افزایش می‌یابد/ سفر ۶ میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران تا پایان آذرماه

صادرات چمدانی صنایع دستی به ۳۰۰ میلیون افزایش می‌یابد/سفر۶ میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران تا پان آذرماه رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: صادرات صنایع دستی در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است و سهم صادرات چمدانی آن تا پایان امسال به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح نمونه گردشگری مهستان نقش جهان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: بدون شک با حمایت از این صنعت ضمن اشتغالزایی در شهر‌ها و بویژه روستاها، درآمد زیادی برای کشور بدست خواهد آمد.

وی صنایع دستی را منبع پر ظرفیت برای کشور دانست و اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۵۲۰ میلیارد دلار از صادرات صنایع دستی عاید کشور شد که ۲۵۰ میلیون دلار از آن صادرات چمدانی بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از لحاظ ثبت شهر‌های جهانی صنایع دستی موفق به عبور از کشور چین شدیم که موفقیتی برای ایران به شمار می‌رود.

به گفته وی، تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۶ میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران آمدند و با افزایش این میزان تا پایان سال رکورد جدیدی در کشور ثبت خواهد شد و از آنجایی که کشور ما به مباحث اقتصادی جدید همچون گردشگری نیاز دارد مسوولان ملی و محلی عزم خود را برای توسعه گردشگری جزم کرده اند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا و با توجه به شور و نشاطی که در حوزه گردشگری کشور رخ داده است تا پایان امسال رکورد جدیدی از نظر ورود گردشگر خارجی ثبت خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری تصریح کرد: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری گردشگری نشان می‌دهد که آینده روشنی برای این صنعت وجود خواهد داشت.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی در زیرساخت‌های گردشگری تراز آن را در سال‌های آینده بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته ایران در حوزه طبیعت گردی به رشد قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرد، درباره اهمیت بوم گردی گفت: تعداد واحد‌های بوم گردی از ۴۰۰ واحد در سال گذشته به یک هزار و ۵۰۰ واحد در سال جاری افزایش پیدا کرد و تا پایان دولت دوازدهم به ۲ هزار واحد خواهد رسید.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به ضرورت حمایت از توریسم درمانی اشاره کرد و افزود: این سازمان با همکاری وزارت بهداشت قصد دارد این حوزه را سر و سامان داده تا همچون طبیعت گردی فعال‌تر شود.

 معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: تمامی آثار تاریخی کمتر از سطح یک در کشور به بهره برداران واگذار می‌شود و در این ارتباط کاروانسرا‌های عباسی در تمامی استان‌ها که با آسیب‌های جدی مواجه شده اند، بطور ویژه تری مرمت و حفظ خواهند شد.

مونسان بیان کرد: ایران از نظر داشته‌های طبیعی و فرهنگی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و وجود یک میلیون سایت تاریخی، ۳۴ هزار اثر تاریخی با ثبت ملی و ۲۳ اثر با ثبت جهانی به یکی از کانون‌های اصلی گردشگری تبدیل شده است.

انتهای پیام/س

سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.