اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی در ۱۲۸ واحد آموزشی گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی در ۱۲۸ واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۱۲۸ واحد آموزشی مدارس شهرستان‌های رشت، شفت و لنگرود در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی، تقویت عوامل محافظت‌کننده، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بروز انواع کج‌روی‌ها در بزرگسالی ناشی از عدم مراقبت از فرد در سنین پایین‌تر است و قطعاً دانش‌آموزان به غیر از مباحث درسی و برای مواجه شدن درست با محیط اطراف خود به آموزش‌های مهارتی مختلف نیز نیاز دارند.

نادر جهان آرای، به حضور چشمگیر دانش‌آموزان در فضا‌های مجازی اشاره کرد و افزود: با اطلاع رسانی، ترویج فرهنگ درست استفاده از فضا‌های مجازی و مراقبت‌های لازم از دانش‌آموزان می‌توان بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داد.

وی قدرت نه گفتن، کنترل هیجانات و مبارزه با استرس را از فواید ارائه مهارت‌های آموزشی اجتماعی به دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوع بزه و آسیبی که دانش‌آموزان با آن مواجه هستند طرح مراقبت اجتماعی برای اولیاء مدرسه، مربیان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطالعه دقیق میدانی آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و هر کدام از کلاس‌های درس و برگزاری کلاس‌های ۱۰ گانه آموزشی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در طرح نظام مراقبت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی شناسایی و به‌صورت مصداقی به دانش آموزان، اولیاء مدارس و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح نظام مراقبت اجتماعی در مدارس گیلان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.