حسینی کاشانی گفت:روح تازه‌ای درانجمن دمیده شده است و در یک اقدام ابتکاری بانک اطلاعات فعالان هنر‌های تجسمی به همت این انجمن ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد،گفت: یکی از سیاست‌های جدی که در این نهاد دنبال می‌شود، بهره گیری از ظرفیت انجمن‌هایی است که زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت دارند.

وی، انجمن‌های فرهنگی هنری را بازوی توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری ذکر کرد وافزود: با حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های خوب و با کیفیتی در قم به اجرا می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: انجمن نمایش، انجمن سینمای جوان، انجمن هنر‌های تجسمی، انجمن ادبی، انجمن خوشنویسی، انجمن عکاسان، انجمن پویا نمایی و انجمن مستند از انجمن‌هایی هستند که زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت دارند.

وی برگزاری جشنواره هشت و جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: این دو جشنواره به صورت سالانه و دوسالانه به همت انجمن سینمای جوان در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان قم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها نیز به همت اتحادیه ناشران هر سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پی گیری استان قم برای ثبت دو انجمن مستند و پویا نمایی بیان کرد: استان قم نسبت به این موضوع پیشرو است و فعالیت‌های خوبی در استان قم در زمینه پویا نمایی و مستند انجام می‌شود.

حسینی کاشانی ادامه داد: اتحادیه فعالان قرآنی و اتحادیه ناشران نیز از جمله زیر مجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است که فعالیت‌های شایانی دارند.

وی برگزاری جشنواره شهر آیینی را در قم مورد اشاره قرار داد و گفت: این جشنواره نیز با همت انجمن ادبی و به دبیری استاد مجاهدی در قم برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برگزاری مجمع عمومی انجمن هنر‌های تجسمی در قم و انتخاب یک مدیر جوان و پویا در این انجمن، بیان کرد: روح تازه‌ای در این انجمن دمیده شده است و در یک اقدام ابتکاری بانک اطلاعات فعالان هنر‌های تجسمی به همت این انجمن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰ نفر از فعالان هنر‌های تجسمی بیمه هنرمندان هستند،اشاره کرد: برخی از این هنرمندان در بیمه هنرمندان پرونده ندارند و چراغ خاموش فعالیت دارند که با ایجاد بانک اطلاعاتی شمار این هنرمندان به ۲ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فراخوان سیزدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک این استان گفت: در این انجمن هنرمندان نام آور و سرآمدی وجود دارند که این انجمن را پویا نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/ح

بانک اطلاعاتی هنرمندان هنر‌های تجسمی در قم تشکیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.