سهم ۱۸ میلیون تومانی هر صیاد از دریای خزر

هر صیاد مازندرانی چهار ماه گذشته حدود ۱۸ میلیون تومان ماهی از دریای خزر صید کردند.

ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۱۵ مهر ماه امسال در آب‌های ساحلی مازندران آغاز شد و چهار هزار صیاد مازندرانی تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال ماهی سفید و کفال صید کردند.

وی با بیان اینکه صیادان مازندرانی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن ماهی از دریای خزر صید کردند، افزود: این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش داشت.

مدیرکل شیلات مازندران یکی از دلایل افزایش صید امسال را شرائط مناسب آب و هوایی اعلام کرد و گفت: ماهیان کفال و سفید در هوای سرد و طوفانی به کف دریا می‌روند و از دسترس ماهیگیران خارج می‌شوند، اما امسال با توجه به شرائط آب و هوایی مناسب این اتفاق کمتر افتاد.

ولی الله محمدزاده گفت: تنها منطقه‌ای که صیادان در آن کمتر از خوان نعمت دریای خزر بهره‌مند شدند منطقه میانکاله در شرق مازندران بود.

وی علت این کاهش را رهاسازی نکردن بچه ماهیان استخوانی در این منطقه اعلام کرد و افزود: هیچ رودخانه شیلاتی در این منطقه برای رهاسازی بچه ماهیان وجود ندارد.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه برای حل این مشکل امسال دو طرح در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ساخت حوضچه‌های کوچک در نوار ساحلی و رهاسازی مستقیم بچه ماهیان در دریا دو طرحی است که قرار است امسال در منطقه میانکاله اجرا شود.

انتهای پیام/ک


افزایش خوان نعمت دریای خزر

برچسب ها: شیلات ، دریای خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار