توسعه‌ی اجتماعی دستاوردی همه جانبه/ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر درسکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: توسعه اجتماعی زیربنای توسعه همه جانبه است.

توسعه‌ی اجتماعی دستاوردی همه جانبه/ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر درسکونتگاه‌های غیر رسمی مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: توسعه اجتماعی زیربنای توسعه همه جانبه است، لذا با اولویت قرار دادن این مساله، می‌توانیم برای ساماندهی و بهبود شرایط مناطق روستایی حاشیه حریم مشهد، گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی با اعلام اینکه در حاشیه مشهد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، افزود: این سکونتگاه‌ها در واقع برای بیشتر این افراد، نقش خوابگاهی دارد.

پوریوسف با بیان اینکه با افزایش جمعیت در مناطق حاشیه حریم مشهد، مدیران شهری برای ساماندهی این مناطق تحت فشار قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: مدیریت شهری با اجبار به آنان خدمات ارائه می‌کنند و همین مساله مشوق اصلی مهاجرت افراد به این مناطق است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نباید هویت روستایی را از روستا‌های حریم گرفت، اما متاسفانه امروز شاهد قبض هویت روستایی و بدون در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌ها، خواهان توسعه شهری در این مناطق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجمع افراد با هویت‌های متفاوت در این مناطق می‌تواند از نظر اختلافات قومی و مذهبی خطرناک باشد، عنوان کرد: می‌توان با راهکار‌های مداخله‌ای در جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی قدم‌های موثری برداشت.

پوریوسف افزود: باید با توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و زیر بنایی روستاها، جلوی مهاجرت افراد به شهر‌ها را بگیریم.

انتهای پیام//آ. ف


مدیران شهری به اجبار به حاشیه حریم مشهد خدمت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار