متهمان پرونده پردیسبان با هدف بازگرداندن اموال فرصت گرفتند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اعطای فرصت به متهمان پرونده شرکت پردیسبان با هدف حفظ و بازگرداندن اموال مالباختگان صورت گرفته است.

متهمان پرونده پردیسبان با هدف بازگرداندن اموال فرصت گرفتندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دادگستری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از حجت الاسلام علی مظفری گزارش داد: پس از استجازه رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری در خصوص ساز و کار‌های جدید برای برخورد با پرونده‌های اقتصادی، شاهد شتاب در برخورد‌های قاطع با مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی بوده ایم و در همین راستا شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران برپا شده اند.

وی به تاسیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در نخستین مورد، رسیدگی پرونده پردیسبان پس از تحقیقات مقدماتی و طی تشریفات کامل قانونی به صورت علنی ظرف سه روز متوالی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، نماینده دادستان عمومی و انقلاب، نمایندگان شاکیان، وکلای مدافع و شهروندان مشهد برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به گزارش ادارات کل اطلاعات و بازرسی استان و نیز تشکیل تجمعات متعدد اعتراض آمیز مردم در خصوص عدم وصول مطالبات آن‌ها از شرکت پردیسبان اشاره و بیان کرد: بر این اساس تحقیقات گسترده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آغاز و کیفرخواست تحت عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به قصد مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای پنج متهم اصلی صادر شد. پس از آن پرونده برای ادامه رسیدگی قضایی به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد ارسال شد.

وی ادامه داد: رئیس دادگاه فرصتی پنج روزه به متهمان پرونده داد تا در این فاصله زمانی نسبت به معرفی اموال و جلب رضایت شکات اقدام کنند. متهمان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و پیش از صدور رأی تلاش مضاعفی را برای جبران مافات و جلب رضایت شکات انجام دهند.

حجت الاسلام مظفری همچنین به تاثیر مخرب برخی اقدامات در شرایط کنونی که کشور مورد هجمه اقتصادی دشمن قرار گرفته اشاره و بیان کرد: برخی افراد سودجو در شرایط حساس کنونی با جمع آوری کلان وجوه مردم تحت عناوین مختلف از جمله فروش سهام، امور واسطه‌ای و دلالی، تأسیس شرکت‌های بدون پشتوانه و پوشالی به حیف و میل اموال مردم پرداخته و بر روند امور جاری اقتصادی کشور تأثیرات سوء می‌گذارند.

وی افزود: روند رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی در خراسان رضوی با تعامل بسیار خوب دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ریاست شعبه ویژه به صورت مطلوب ادامه دارد و در آینده شاهد رسیدگی به پرونده‌های دیگری در زمینه مقابله با جرائم اقتصادی در این استان خواهیم بود.

شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان در سال‌های اخیر با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد که با استقبال مواجه شد و ارزش هر سهم آن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال افزایش یافت، اما از حدود دو سال و نیم پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد دفاتر فروش غیرقانونی این شرکت را پلمب کرد.

عملیات اجرایی پروژه پردیسبان سال ۱۳۹۱ در استان قزوین برای ساخت مجتمع تجاری تفریحی به مساحت ۸۴۰ هزار مترمرع و یک برج ۶۶ طبقه‌ای آغاز شد.
منبع؛ ایرنا
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان در سال‌های اخیر با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.