ایجاد رشته‌های تخصصی دفاع مقدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: ایجاد رشته‌های تخصصی دفاع مقدس که از طریق شورای گسترش دانشگاه‌ها باید اتفاق بیفتد قرار شد ، دایر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منظری توکلی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان با اشاره به اینکه طراحی الگوی مدیریت فرماندهی فرماندهان و سرداران لشکر۴۱ ثارالله در دفاع مقدس مبنی بر مدیریت اسلامی با روش داده بنیان یکی از رساله‌های دکتری است گفت: تا برگزاری دومین کنگره شهدای استان کرمان دفاع نهایی رساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ برنامه محوری در قالب کمیته دانشگاهیان و دانشجویان انجام شد که منشأ اثر بود؛ تصریح کرد: تحلیل رفتاری سبک زندگی شهدا در قالب یک کتاب آماده شده است.

وی عنوان کرد: انجام پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر برنامه‌های این کمیته بود که ۳ پایان نامه دکتری و ۲ پایان نامه ارشد در دستور کار گذاشته شد.

منظری توکلی افزود:دو رساله دکتری پیش دفاع شده و دفاع نهایی آن‌ها در دو برنامه کنگره انجام می‌شود.

وی بیان کرد:عناوین این پایان نامه‌ها «طراحی الگوی مدیریت فرماندهی فرماندهان و سرداران لشکر۴۱ ثارالله در دفاع مقدس مبتنی بر مدیریت اسلامی با روش داده بنیاد» و «طراحی مدل اعتبارسنجی سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی بر مبنای ابرخط مشی فضای مجازی از دیدگاه مقام‌معظم رهبری» است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: ایجاد رشته‌های تخصصی دفاع مقدس که از طریق شورای گسترش دانشگاه‌ها باید اتفاق بیفتد قرار شد  دایر شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی شکل می‌گیرد تا کار کمیته علمی پژوهشی را دایر بگذاریم و کار پژوهش ادامه داشته باشد گفت: برگزاری ۳ کرسی آزاد اندیشی در راستای گفتمان کنگره شهدا، خدمات دارویی و پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است، از دیگر برنامه‌های انجام شده این کمیته است.

منظری توکلی با اعلام اینکه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس فردا شب در تالار حافظ با محوریت کنگره برگزار می‌شود؛ افزود: اول اسفند اختتامیه جشنواره سراسری هنر، ادبیات، پژوهش‌های دینی قرآن و عترت برگزار می‌شود که بیش از ۵ هزار اثر از سراسر کشور به آن رسید و از ۱۵۰ اثر برگزیده تجلیل می‌شود.

وی افزود:برگزاری کنگره علمی با محور‌های مقاومت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ابتکارات دفاع مقدس نیز یکی دیگر از برنامه‌های کمیته علمی پژوهشی ستاد کنگره است که در سال ۹۸ صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بازدید علمی از قرارگاه سازندگی خانم توسط اساتید رشته‌های معماری، عمران و مکانیک، بازدید از قرارگاه مدینه در روز‌های پایانی هفته جاری تا دانشجویان فنی هم از کار‌ها دیدن کنند؛ برگزاری کنگره ادبیات پایداری در اردیبهشت ۹۸، تدوین سرگذشت پژوهشی ۱۴ شهید دانشگاه آزاد از میان ۳۵ شهید دانشجوی استان، ضیافت اندیشه با رویکرد گفتمان شهدا که ۳ مورد در دانشگاه‌ها انجام شده را از جمله فعالیت‌های قابل ذکر بیان کرد.
انتهای پیام /ی

خدمات دارویی و پزشکی از دیگر برنامه های کنگره شهدای کرمان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار