دریکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی مطرح شد؛

دانشگاه خوارزمی؛ اولین دانشگاهی که نرده‌ها را برخواهد داشت/ ایجاد شبکه اینترنتی با ۲۶ دانشگاه جهان

رسولی پور گفت: می‌خواهیم اولین دانشگاه در کشور باشیم که نرده‌های دانشگاه را می‌داریم تا ارتباط صمیمی با مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول رسولی‌پور دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: برای صدمین سالگرد تاسیس آموزش عالی و همچنین دانشگاه خوارزمی شورایی تشکیل شد تا با هدف گذاری و برنامه ریزی جشنی با شکوه برگزار شود. این شورا متشکل از ریاست دانشگاه خوارزمی،شورای شهر تهران، شهرداری تهران، استانداری تهران، سازمان زیباسازی، صدا و سیما و جمعی از اساتید با سابقه این دانشگاه با هدف برگزاری برای این جشن به طور ماهانه جلساتی را برگزار کرده‌اند که در طی آن بتوان جشن صدمین سال آموزش عالی را به خوبی برگزار کنند.

وی افزود: در این شورا برنامه ای مدون شد که قدیمی‌ترین ساختمان دانشگاه در خیابان بهارستان که مارکوف روسی در ۸۵ سال قبل آن را تاسیس کرده بود به موزه دانشگاه تبدیل شود، اما با کمبود بودجه و همچنین وسواس کارشناسان میراث فرهنگی رو به رو شدیم اما باغ موزه دانشگاه خوارزمی در اولین فرصت با قرارگیری آرشیوی از فعالیت‌های آموزش عالی کشور افتتاح خواهد شد.

رونمایی از تندیس خوارزمی و ۵ سردیس مشاهیر

دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی  تصریح کرد: ما بر آن شدیم تندیس خوارزمی و سردیس ۵ تن از مشاهیر بزرگ دانشگاه از جمله پروین اعتصامی، شهید محمد علی رجایی، استاد عبد‌العظیم غریب گرکانی و عبد‌الکرین غریب گرکانی و محمد‌حسین محاسب را به استاد گروسیان، استاد بزرگ مجسمه سازی ایران سفارش دهیم، ما به همراه کتاب از کلیپ و سرودی رونمایی خواهیم کرد که شعرش را بهادر باقری سروده است.

وی افزود: همچنین ما رنگ سربرگ‌ها را تغییر دادیم و لوگویی جدید برای دانشگاه و تقویم حوادث دانشگاه طراحی کردیم.

رسولی پور گفت: در صد سالگی دانشگاه خوارزمی با ۲۰۰ دانشگاه دیگر در سطح جهان برآن شدیم از ۲۶ دانشگاه سطح جهان دعوت به عمل آوریم و یک شبکه‌ اینترنتی را تشکیل دهیم و اولین دانشگاهی هستیم که در این راستا قدم برداشته ایم.

تغییر نام ایستگاه مترو و خیابان‌های اطراف دانشگاه به نام خوارزمی

 دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ما برای تغییر نام ایستگاه مترو و خیابان‌های اطراف دانشگاه به نام خوارزمی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نامه نوشته‌ایم و این مسئله در نوبت رسیدگی قرار دارد، همچنین با کمک سازمان زیباسازی شهرداری و مرمت میراث فرهنگی در تکاپو هستیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به پایان برسانیم و می‌خواهیم اولین دانشگاه در کشور باشیم که نرده‌های دانشگاه را بمی داریم تا ارتباط صمیمی با مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار