مشاور نخست‌وزیر عراق خبر داد؛

خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه از طریق خاک عراق

مشاور نخست‌وزیر عراق از توافق بغداد و واشنگتن در خصوص خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه از طریق خاک عراق خبر داد.

توافق بغداد و واشنگتن برای خروج نیرو‌های این کشور از طریق عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور نخست‌وزیر عراق اعلام کرد بغداد و واشنگتن در خصوص خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه از طریق خاک عراق به توافق رسیدند.

عبدالکریم هاشم مصطفی، مشاور نخست‌وزیر عراق اعلام کرد واشنگتن و بغداد به توافقی دست یافتند که براساس آن نیرو‌های آمریکایی اجازه خروج از سوریه از طریق خاک عراق را پیدا می‌کنند.

مشاور نخست‌وزیر عراق گفت: آن‌ها (نیرو‌های آمریکا) از خاک عراق عبور خواهند کرد. البته توافقی میان عراق و آمریکا وجود دارد که آن‌ها به زودی سوریه را ترک و با اجازه مقامات عراقی از خاک ما عبور خواهند کرد. این مقام عراقی همچنین تاکید کرد واشنگتن به بغداد اطمینان خاطر داد که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه پس از پایان عملیات نظامی آن‌ها در شرق رودخانه فرات تکمیل خواهد شد و دیرتر از اول آوریل نخواهد بود.

عبدالکریم هاشم مصطفی به نقل از مقامات آمریکایی گفت: همه چیز باید تا قبل از اول آوریل انجام شود. این همان چیزی است که آمریکایی‌ها به ما گفتند. به محض اینکه عملیات نظامی آن‌ها در شرق فرات به پایان برسد، آن‌ها شروع به خروج نیرو‌هایشان خواهند کرد.

پیشتر در اواسط دسامبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه گروه تروریستی داعش را نابود کرده است اعلام کرد به زودی نیرو‌های این کشور را از خاک سوریه خارج می‌کند. با این حال ترامپ از تعیین زمان دقیق خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه خودداری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار