دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

جدیدترین داروی ضد لخته تولید می‌شود / ۱۵ درصد از سکته‌های مغزی به دلیل پارگی عروق است

عصارزادگان از تولید جدیدترین داروی ضد لخته برای درمان بیماران دچار سکته مغزی خبر داد.

جدیدترین داروی ضد لخته در کشور تولید می‌شود / ۱۵ درصد از سکته‌های مغزی به دلیل پارگی عروق استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادعصارزادگان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی ایران، اظهار کرد: ۸۵ درصد از سکته‌های مغزی در افراد به دلیل گرفتگی عروق و ۱۵ درصد به دلیل پارگی عروق است.

وی افزود: در زمینه سکته‌های ناشی از گرفتگی عروق علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد که مشکلات قلبی و انتقال لخته از قلب به سمت عروق مغز یکی از این عوامل است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گرفتگی عروق بزرگ مغز و تنگ شدن رگ به دلیل رسوب طی زمان دومین دلیل و میکروآنژیوپاتیک یا گرفتگی عروق کوچک به دلیلفشارخون و دیابت دسته سوم به شمار می‌رود.

بهترین جایگزین برای داروی وارفارین

عصارزادگان گفت:‌ دارو‌های جدید ضدلخته برای کسانی که مشکلات قلبی و نامنظمی قلبی دارند جایگزین مناسبی برای داروی وارفارین است، چرا که وارفارین همچون شمشیر دولبه بوده و شانس خونریزی مغزی در آن زیاد است و بیمار نیاز به آزمایشات مکرر دارد.

وی مطرح کرد: دارو‌های جدید ضدلخته در حال حاضر از دو نوع خارجی و یک نوع ایرانی در بازار وجود دارد که جدیدترین دارو در این زمینه به زودی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار