استاندار یزد گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مرجع اجتماعی چالش‌های توسعه استان را کاهش دهند.

دانشگاه‌ها در توسعه استان مشارکت فعالتر داشته باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد علی طالبی  استاندار یزد در مراسم سی امین سال تاسیس دانشگاه یزد گفت : برگزاری این مراسم تبلور توسعه یافتگی استان و بالندگی دانشگاه یزد است چراکه دانشگاه‌های استان یزد مثال عینی است برای اینکه این مراکز نقش تاثیرگذاری را در توسعه استان نشان داده است.

وی افزود: حضور دانشگاه یک سازندگی را در شهر و مناطق ایجاد کرده تا دیگر محرک‌های توسعه نیز به فعالیت برسد.

طالبی ادامه داد: دانشگاه یکی از مکان هایی است که رقابت سالم را بین شهر‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کرده و  در کنار این رقابت شرایطی نیز برای توسعه یافتگی استان در بخش‌های مختلف بوجود آورده است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به عنوان مرجع اجتماعی چالش‌های توسعه استان را کاهش دهند، افزود: امیدواریم در شرایط فعلی استان با رویکرد‌هایی که الزاما باید داشته باشد در روند توسعه ادامه داشته و چالش‌های توسعه را کاهش دهد تا دانشگاه در کنار دولت همگام به پیش برود.

وی اضافه کرد: امروز به شدت نیازمند ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان یزد هستیم چراکه با وجود تعدد مراکز آموزش عالی ضرورت یک نوع ساماندهی برای تقویت دانشگاه‌ها و نقش آفرینی بیشتر آن‌ها را ایجاد می‌کند.

طالبی افزود: در استان یزد آمادگی خود را برای اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی به عنوان استان پیشرو اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

دانشگاه ها چالش‌های توسعه را کاهش دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.