شریعتمداری خبر داد:

بهره مندی واحد‌های تولیدی فعال در روستا‌های خوزستان از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحد‌های تولیدی فعال در روستا‌های خوزستان از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهره مند می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سفر به شهرستان شوش از حضور در این شهرستان و بخش فتح المبین ابراز خرسندی و خوشحالی کرد و گفت: بنا به سنت هر ساله‌ای که از گذشته بوده با قوت بیشتری در شهرستان‌های استان حاضر و از نزدیک از پروژه ها، طرح‌ها و برنامه‌های دولت بازدید می‌کنیم.

وی بیان داشت: در جلسه شورای اشتغال خوزستان، سیاست‌های استان در خصوص اشتغال فراگیر و اشتغالزایی روستایی را مورد بررسی بیش تری قرار می‌دهیم، همچنین روند فاز دوم پرداخت منابع مربوط به طرح اشتغال پایدار روستایی را آغاز خواهیم کرد.

شریعتمداری در ادامه افزود: با تصویب مقام معظم رهبری و مجلس ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های اشتغالزایی روستایی به کشور اختصاص پیدا کرد که در اختیار واحد‌های تولیدی فعال در روستا و بخش‌های با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار از اعتبار اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول انجام شده و در مرحله دوم نیز پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار را شروع می‌کنیم.

وی اذعان داشت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال پایدار روستایی در اختیار طرح‌های مختلف اشتغالزایی روستایی سراسر کشور قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار خوزستان از این محل ۴۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بخشی از آن مربوط به طرح‌های ملی و بخشی هم مربوط به صنایع کوچک است که مورد استفاده قرار گرفت؛ استان خوزستان در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته که امیدواریم آن را ادامه دهد.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه فعالیت واحد پتروشیمی مسجدسلیمان برای تولید آمونیاک و اوره در جریان است، بیان کرد: از طرح بازدید و دستورات لازم برای تکمیل هرچه سریع‌تر آن برای بهره برداری طی ماه‌های آینده ابلاغ شد که امیدوارم مردم نیز در پایین دست این صنعت سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اختصاص اعتبار به پروژه‌های اشتغالزایی

برچسب ها: تولید ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.