مخالفت رئیس جمهور چک با استقرار سامانه موشکی آمریکا در این کشور

میلوش زمان، رئیس جمهوری جمهوری چک اعلام کرد هیچ دلیلی برای استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک کشورش نمی‌بیند.

مخالفت رئیس جمهور چک با استقرار سامانه موشکی آمریکا در این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میلوش زمان، رئیس جمهوری جمهوری چک اعلام کرد هیچ دلیلی برای استقرار موشک های آمریکایی در خاک کشورش نمی بیند.

در حالی که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن کشورش از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد تنش ها میان واشنگتن و مسکو و نگرانی دیگر کشورها را تشدید کرده است، رئیس جمهور چک اعلام کرد دلیلی وجود ندارد که بخواهد با استقرار موشک های آمریکایی در خاک جمهوری چک موافقت کند.

میلوش زمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی باراندوف این مطلب را اعلام کرد. مجری برنامه از رئیس جمهور چک پرسید اگر آمریکا از پراگ بخواهد با استقرار موشک های آمریکایی در خاک جمهوری چک موافقت کند، واکنش پراگ چه خواهد بود. میلوش زمان تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که با این خواسته آمریکا موافقت کنیم.

مجری برنامه در سخنان خود به اظهارات اخیر برخی مقامات لهستان اشاره کرد که گفته اند ممکن است با استقرار برخی تجهیزات نظامی آمریکا در خاک کشورشان موافقت کنند. اوایل فوریه وزیر دفاع جمهوری چک نیز سخنانی مشابه در این باره بیان کرده بود.

سخنان رئیس جمهور چک در مخالفت با استقرار موشک های آمریکایی در خاک کشورش در حالی منتشر می شود که خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد تنش های زیادی میان واشنگتن و مسکو به وجود آورده است. این پیمان در سال 1987 توسط رونالد ریگان و میخائیل گورباچف، روسای جمهور وقت دو کشور امضا شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تازگی اعلام کرد مسکو در واکنش به تصمیم واشنگتن مشارکت خود را در پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد به حال تعلیق در می آورد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا که روسیه را به نقض پیمان یاد شده متهم کرده، خودش مفاد این توافق نامه را از سال 1999 بارها نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار