خدمت در راه خداوند موجب ماندگاری اعمال می‌شود/وجود ۲۱۱ موقوفه در گیلان با نیت حمایت از ایتام

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هیچ خدمتی بالاتر ازخدمت به بندگان خدا نیست و حرکت در این راه موجب ماندگاری اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در همایش طرح دست‌های مهربانی در پرورشگاه مژدهی رشت گفت: هیچ کاری بالاتر ازخدمت به بندگان خدا نیست و حرکت در این راه موجب ماندگاری اعمال دنیوی و اخروی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه خیران برای خدمت به انسان‌های نیازمند کار‌های بزرگی انجام داده‌اند، افزود: هر کسی برای خدا کار کند خداوند عمل او را ماندگار می‌کند.

نماینده  ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: خیران با اقدام خداپسندانه خود ضمن رفع مشکل افراد نیازمند همچنین به رشد و تعالی جامعه نیز کمک می‌کنند.

آیت الله رسول فلاحتی، به عظمت کار تربیت فرزند نیز اشاره کرد و افزود: تربیت فرزند، بزرگترین کاری است که یک پدر و مادر می‌توانند انجام دهد.

وی گفت: پاداش انسان‌های نیکوکار در راه تربیت کودکان و نوجوانان جامعه که به نحوی از داشتن سرپرست محروم هستند در آیات و روایات بسیار ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، همچنین ضمن گرامی داشتن نام و خاطره کاظم و افسر مژدهی از خیران پرورشگاه مژدهی رشت، افزود: نیکوکاری و اقدام حسنه این زوج برای حمایت از ایتام یکی از اعمال ماندگار است به طوری که بعد از ۸۰ سال هنوز نام این واقفان زنده است.

آیت الله رسول فلاحتی گفت: افراد ثروتمند و موفق بسیاری هم عصر خیران ایجاد کننده پرورشگاه مژدهی می‌زیستند که اکنون نام و نشانی از آنان نیست، اما انسان‌های بزرگی مانند کاظم و افسر مژدهی با گام گذاشتن در راه حمایت از ایتام، نام خود را تا ابد جاودانه کردند.

وی، خطاب به مسئولان پرورشگاه مژدهی رشت، افزود: در تربیت کودکان و نوجوانان همت بلند داشته باشید و از خدا بخواهید این کار را ذخیره آخرت شما قرار دهد.

همچنین در این همایش، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز از وجود ۲۱۱ موقوفه در گیلان با نیت حمایت از یتیمان و رسیدگی به آن‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از درآمد این موقوفات، برای رسیدگی به ایتام هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

ماندگاری اعمال در دنیا و آخرت در گرو خدمت در راه خدا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.