رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران شهر تهران از برگزاری جلسه‌ای برای تعیین خدمات و هزینه‌های مهمان‌پذیر‌ها در ایام عید نوروز ظرف یک هفته آینده خبر داد.

شاهرخ محمدزاده رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: جلسه‌ای برای تعیین خدمات و هزینه‌های مهمان پذیرها در ایام نوروز طی پنج روز تا یک هفته آینده برگزار می‌شود.

وی از پیش بینی تخفیف‌ از سوی واحد‌ها تا حداکثر ۴۰ درصد خبر داد و گفت: در این زمینه رایزنی‌های زیادی را برای تخفیف بیشتر انجام داده ایم.


بیشتر بخوانید: بهره مندی اقشار کم درآمد از خدمات گردشگری شهرداری/"شب های تهران" بعد از افطار برگزار می شود 


محمدزاده در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی اقتصاد، میزان تقاضا برای مهمانسراها را چطور ارزیابی می کنید گفت: سختی شرایط اقتصادی شاید تا حدی تاثیرگذار باشد، اما مردم نیاز به تفریح و گردش دارند.

رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت واحد‌ها بر پایه نرخ رسمی است گفت: نرخ‌نامه جدیدی برای واحدها تهیه و ارائه نشده است و فعالیت واحدها بر پایه نرخ‌نامه سال گذشته انجام می‌شود و این در حالی است که در سال جاری قیمت مواد شوینده و مصرفی به شدت افزایش یافته و افزایش قیمت پیشنهادی برای واحدهای مهمان‌پذیر جوابگوی هزینه‌های آنها نیست.

حمدزاده با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی درست برای رونق گردشگری و صنعت توریسم، افزود: هم اکنون، با توجه به شرایطی که در منطقه حاکم است ایران از معدود کشور‌های امنی به شمار می‌رود که برای جذب توریست و مسافر شرایط خوبی دارد برهمین اساس اگر برنامه‌ریزی درستی صورت گرفته باشد و بر روی پتانسیل‌ها و نقاط قوت تمرکز شود می‌توان در زمینه‌ گردشگری مراوده خوبی با جهان ایجاد کرد.

وی گفت: مهمان‌پذیر‌ها و هتل‌ها از جمله مراکزی هستند که بر روی رفت و آمد‌های روزانه آن‌ها نظارت کاملی صورت می‌گیرد، اما در اقامتگاه‌های غیرمجاز نه تنها این موارد اعمال نمی‌شود بلکه شرایط به گونه‌ای است که در موارد متعدد شاهد شکایات بسیار مردم و ایجاد مشکلات متعدد در زمینه‌های بهداشتی و امنیتی هستیم.

انتهای پیام/

ارائه خدمات مهمانسراها بر پایه نرخ رسمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار