در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبودی در بازار ماهی شب عید وجود ندارد/ قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۱۸ هزار تومان

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه میزان تولید آبزیان نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد، از این رو مشکلی در عرضه نداریم.

کمبودی در بازار ماهی شب عید وجود ندارد/قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۱۸ هزار تومانارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به آنکه کمبودی در بازار ماهی شب عید وجود ندارد، ولی قیمت ماهی به سبب سیستم دلال بازی و تنش‌های فراوان در توزیع با نوساناتی روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آنکه میزان تولید آبزیان نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت محسوسی ندارد، از این رو مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

قاسمی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به سبب ایجاد برخی مشکلات در سیستم توزیع، قیمت گوشت به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسید، که متأسفانه برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که تولیدکنندگان قیمت‌ها را افزایش دادند، در حالیکه این موضوع صحت ندارد و این امر در مورد بازار ماهی کاملا صادق است.


بیشتر بخوانید: فرصت طلبی دلالان دلیل اصلی نوسان قیمت ماهی/قیمت هر کیلو قزل آلا ۳۶ هزار تومان


این مقام مسئول قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۱۷ تا ۱۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون فاصله قیمت ماهی از مزرعه تا مغازه بیش از ۲ برابر است، درحالیکه سود حاصل از این امر به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اگرچه بخشی از افزایش قیمت‌ها  ناشی از تورم، نوسان قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های  سربار نسبت به مدت مشابه سال قبل امری طبیعی است، اما رشد صد درصدی قیمت تنها ناشی از اشکالات سیستم توزیع بوده که این امر واکنش‌های متعددی را در بر داشته است. از این رو از مسئولان امر تقاضا داریم که غرفه های میادین میوه و تره بار را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا با توزیع مستقیم ماهی و حذف واسطه گران و دلالان، بازار به ثبات برسد.

قاسمی در پایان درباره آینده تولید قزل آلا تصریح کرد: با توجه به سیاست غلط سازمان شیلات در ارتباط با واردات تخم چشم زده و نوسان بازار نهاده پیش بینی می‌شود که اگر این سیاست غلط اصلاح نشود، بی شک تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

رشد صد درصدی قیمت ماهی ناشی از اشکالات سیستم توزیع و سودجویی دلالان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
این آقا کجا زندگی می کند . از کدام مزرعه وشهر ماهی می گیر آدرس بدهد ؟
آخرین اخبار