توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری/رفتار برخی گردشگران مناسب نیست

رئیس ستاد امر به معروف طبس در خصوص توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری گفت:ما نباید در اجرای این امر خجالت داشته باشیم و مسلمانی را باید تمام و کمال انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام محمدی رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس در محل ناحیه مقاومت بسیج سپاه در خصوص توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری گفت: ما نباید در اجرای این امر خجالت داشته باشیم و مسلمانی را باید تمام و کمال انجام دهیم این آیه قرآن است که زنان خود را از مردان بپوشانند و طبق آیه قرآن رفتار برخی گردشگران مناسب نیست و باید برای اصلاح این مسائل کاری شود.

وی با تأکید بر دارالمؤمنین بودن شهرستان طبس و وجود امام زاده حسین ابن موسی الکاظم (ع) به عنوان قطب فرهنگی شهرستان افزود: برخی رفتار‌ها دهن‌کجی به ارزش‌های ما است و نباید اجازه بدهیم این اتفاقات در طبس بیفتد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برخی رفتار‌های نامناسب حجاب و عفافی برخی گردشگران و بی‌توجهی تور‌ها گفت: این مسئله شایسته شهرستان طبس نیست.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس در خصوص همیاران گردشگری در بحث تذکر برخی موارد به گردشگران نیز تأکید کرد و افزود:لازم است این مسئله گسترش بیشتری پیدا کند.

وی حضور پیشکسوتان به عنوان همیاران گردشگری را امری مؤثر دانست و گفت: استفاده از این افراد می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به تعهد دهیاران روستا‌های هدف گردشگری و صاحبان خانه‌های بوم گردی در مناطق مختلف طبس و عدم رعایت این تعهدات از سوی برخی از آنها افزود:متأسفانه برخی تعهد می دهند اما با بی توجهی به تعهداتشان حتی تصاویر خود را با گردشگرانی که شئونات را رعایت نمی‌کنند در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این رفتار‌ها قابل برخورد و تذکر است.

رییس ستاد امر به معروف طبس از بهبهانی ریاست اداره میراث فرهنگی طبس خواست تا با صاحبان خانه‌های بوم گردی که علی رغم تعهد بر سالم برگزار شدن تور‌ها در ایام شهادت حضرت زهرا (س) باز دچار تخلفاتی شدند برابر قانون برخورد کند.

انتهای پیام/غ

برخی رفتار‌ها دهن‌کجی به ارزش‌های ما است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار