برگزاری جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی در اصفهان

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از برگزاری جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی همراه با همایش سالیانه مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری گفت : جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی همراه با  همایش سالیانه مجمع رهروان امر به معروف استان روز جمعه 10 اسفند در محل حسینیه شهدای بسیج اصفهان برگزار می شود.

وی افزود : در این مراسم از40 بانوی برتر فرهنگی ، اجتماعی و علمی  اصفهان تجلیل خواهد شد.

تاثیرگذاری نقش امر به معروف در قوام حاکمیت

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه گفت : امر به معروف نقش مهم و تاثیرگذاری در 40 سال گذشته در قوام حاکمیت داشته است و امروز نیز این تاثیرگذاری ادامه دارد.

سردار استکی افزود : در لبیک گویی به ندای ولی امر زمان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و بر اساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در احیاء و اجرای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر ، اساسنامه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به تصویب وزارت محترم کشور رسیده و به استناد به بند 9 ماده 16 قانون مصوب ابلاغی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که شناسایی ظرفیت ها و کمک به تشکیل جمعیت ها و تشکل های مردم فعال در زمینه ی امر به معروف و نهی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانسته و ان ستاد نیز این مجمع را به عنوان گروه مرجع مردم در سطح کشور شناخته و تحت حمایت همه جانبه قرار داده است وبا توجه به اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و به دنبال تشکیل و ثبت مجمع رهروان امر بمعروف و نهی از منکر در سطح کشور ، این تشکل مردم نهاد در استان اصفهان شروع به فعالیت کرده است.

وی در ادامه به تشریح برخی از فعالیت های مجمع رهروان استان اصفهان از جمله مساجد قرارگاه مهر و امید ، فضای مجازی و رسانه و هادیان اقتصادی پرداخت.

اجرای طرح  مساجد ، قرارگاه مهر و امید

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در توضیح طرح  مساجد ، قرارگاه مهر و امید با بیان اهداف این طرح ادامه داد : هدف از این طرح  ایجاد کارگروه های مشخص و منسجم جهت ارتباط مردم  با هم در مساجدِ محل و رسیدگی به امورِ همدیگر وارتباط بامدیران وحمایت های دستگاه هاست.

سردار استکی در ادامه توضیح طرح فوق گفت : بحمد الله در نظر داریم در این طرح به واسطه مسجد ، فقر ، اعتیاد و طلاق را از محل ریشه کن کنیم و به واسطه آن رشد موالید،ازدواج و امر به معروف را احیا کنیم.

مبارزه با فساد در فضای مجازی

وی در ادامه برنامه های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به قرارگاه فضای مجازی ورسانه اشاره و افزود : دراهمیت فضای مجازی مباحث گوناگونی مطرح شده است اما هر روز با توجه به افزایش کاربران در شبکه های اجتماعی شاهد بروز مشکلات و آسیب هایی در این حوزه هستیم به همین سبب ستاد قرارگاه فضای مجازی مقداد ، با حضور کارشناسان و متخصصان فضای مجازی ، در نظر دارد با پیگیری و رفع چالش های موجود با رصدِ دقیق و در ادامه  تولید محتوا به  مبارزه با فساد در فضای مجازی بپردازد .

رئیس مجمع رهروان استان اصفهان به اهمیت بحث اقتصاد اشاره و طرح هادیان اقتصادی را این گونه بیان کرد : در این طرح که با حضور فعالان و کارشناسان حوزه اقتصاد شکل گرفته با برگزاری دوره های کوتاه مدت به آموزش اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصاد پرداخته که این جلسات به صورت تخصص برای کارگروه اقتصادی و اصناف مجمع شکل گرفته است در این جلسات به مشکلات در حوزه اقتصاد از جمله ورود کالای قاچاق ، ترویج مصرف گرایی و تغییر سبک زندگی به صورت علمی و تخصصی پرداخته خواهد شد.

 

اعلام برنامه های جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب

 

در ادامه حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به اعلام برنامه های جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب پرداخت : پیرو برنامه هرساله مجمع که در اسفند ماه هر سال و در سال گذشته با عنوان جشنواره دختر شایسته طراز انقلاب اسلامی همراه با همایش سالیانه مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان  برگزار شد، امسال نیز جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی با اندکی تغییر نسبت به برنامه سال گذشته همراه با  همایش سالیانه مجمع رهروان امر به معروف استان اصفهان روز جمعه 10 اسفند از ساعت 18:30 در محل حسینیه شهدای بسیج واقع در خیابان کمال اسماعیل، خیابان پاسداران با همکاری نیروی انتظامی ، صدا و سیمای مرکز اصفهان و اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های این مراسم پرداخت و افزود : در این مراسم که با سخنرانی سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی همراه است ، از 40 نفر از بانوان فرهیخته محجبه اصفهانی دارای رتبه های علمی ، قرآنی ، ورزشی ، فرهنگی و ... شاخص تجلیل خواهد شد .

وی ادامه داد : در پایان جشنواره با قرائت بیانیه مجمع که با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی آماده شده در زمینه مطالبه گری به اهداف مجمع در حوزه های اقتصادی ، فضای مجازی و فرهنگی پرداخته خواهد شد. همچنین دعوت از مادران شهدا به عنوان زنان برجسته و الگوی استان و مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این مراسم خواهد بود .

 جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه افزود : از همه افراد و دستگاه های فرهنگی درخواست داریم که در این برهه از زمان توجه خود را بر اولویت بندی جهاد شبانه روزی و شناخت آسیب های گذشته قرارداده و از توان قوی مردمی این مجمع که در خدمت آنهاست ، با ایجاد فعالیت های مستمر و تاثیرگذار، گام دوم انقلاب اسلامی را محکم تر از گذشته بردارند .

معرفی بانوان فرهیخته طراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام صادق زاده گفت : در جهت معرفی بانوان فرهیخته طراز انقلاب اسلامی و آشنایی با برنامه های کارگروه های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان سایت به نشانی www. shayesteganesf.com: و کانالی در شبکه های مجازی به نشانی کانال تلگرامی: 97https://t.me/shayestegann

 با عنوان شایستگان گام دوم انقلاب آماده و در حال فعالیت است.

وی در پایان از کلیه بانوان موفق و محجبه هم استانی دعوت کردکه در این مراسم خطیر و خیره کننده حضور یابند.  

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار