هاشم زاده مطرح کرد؛

رتبه ۴۱ ایران در گردشگری سلامت/ سفر بیماران خارجی به ایران یک و نیم برابر شده است

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: تعداد گردشگرن سلامت به کشورمان نسبت به سال گذشته یک ونیم برابر شده است.

رتبه 41 ایران در گردشگری سلامت / تعداد سفر بیماران خارجی به ایران نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر شده است / نبود زنجیره تأمین گردشگری سلامت سبب بروز افراد واسطه و دلالسعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر تحت عنوان گردشگر سلامت جهت درمان بیماری‌های خود به صورت سرپایی و بستری به مراکز درمانی و بیمارستان‌های ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مردم کشور‌های آلمان، کویت، افغانستان، عراق و به تازگی آذربایجان برای مداوای بیماری‌های خود تحت عنوان گردشگر سلامت به کشورمان سفر کرده و به شهر‌های ارومیه، مشهد، تهران، تبریز، قم، شیراز مراجعه کرده‌اند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آمار‌ تعداد گردشگران سلامت امسال نسبت به سال گذشته بین یک و نیم تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده و این مسئله نشان‌دهنده وضعیت خوب پزشکی کشورمان است.

هاشم‌زاده بیان کرد: انجمن جهانی گردشگری سلامت کشور‌ها را بر اساس شاخص‌های کلی مانند وضعیت کلی کشور، وضعیت کلی گردشگری سلامت و کیفیت خدمات پزشکی رتبه بندی کرده است و ایران از بین ۴۱ کشور عمده که مقصد گردشگران سلامت است رتبه آخر را در اختیار دارد.

نبود زنجیره تأمین گردشگری سلامت

وی با اشاره به اینکه کشور هند از نظر گردشگری سلامت در رتبه پنجم و ترکیه در رتبه سی و دوم قرار دارد، افزود: ایران نسبت به هر ۲ کشور منطقه یعنی هند و ترکیه عقب‌تر است، زیرا هند برنامه گردشگری سلامت خود را از دهه ۱۹۹۰ شروع کرده و ترکیه عمده فعالیت‌هایش را در زمینه توریست درمانی از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده، به طوری که در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ صنعت گردشگری سلامت است در حدود ۴ هزار درصد رشد داشته است.

هاشم‌زاده اضافه کرد: اهداف عمده کشور ترکیه جهت رونق گردشگری سلامت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در سایه توریست درمانی است و در طول ۲۰ سال گذشته پیشرفت بسیار چشمگیری در صنعت گردشگری داشته است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت کشور اردن در منطقه به تازگی به جمع مدعیان حوزه توریست درمانی اضافه شده است به طوری که در خاورمیانه و در صنعت گردشگری سلامت پیشرفت قابل توجهی تا به امروز داشته است.

وی ادامه داد: ایران نتوانسته مانند کشور‌های هند و ترکیه برنامه‌های خود را در زمینه گردشگری سلامت عملیاتی کنیم و این صنعت را از سال ۸۴ آغاز کرده‌ایم.

هاشم‌زاده تأکید کرد: ما زنجیره تأمین گردشگری سلامت را در ایران تعریف نکرده به همین دلیل دچار معضلات و مشکلات مختلفی شده‌ایم که یکی از این مسائل پیدا شدن دلالان برای جذب گردشگر سلامت در کشور است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.