وزیر خارجه ترکیه: تحت فشار قرار دادن ایران کار درستی نیست

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، با انتقاد از تحریم‌ها علیه کشورمان، گفت: تحت فشار قرار دادن ایران کار درستی نیست.

وزیر خارجه ترکیه: تحت فشار قرار دادن ایران کار درستی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، طی سخنانی در همایش «دیپلماسی کارآفرینی و بشردوستانه» در دانشگاه اقتصاد و فناوری «TOBB» این کشور، با انتقاد از تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: تحت فشار قرار دادن ایران کار صحیحی نیست.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه تعیین و اجرای سیاست خارجی در جهان کار آسانی نیست، افزود نظم بین المللی در مرحله گذار قرار دارد و کشور‌ها و ملت‌ها در حال حاضر با آزمون دشواری مواجه هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با اشاره به مناقشه‌های فعال و غیرفعال کنونی در سطح جهان از جمله بحران شبه‌جزیره کریمه، مناقشه میان ترکیه و یونان بر سر قبرس و بحران سوریه، از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتقاد کرد و افزود ترکیه در موضوع تحریم‌ها در کنار ایران بوده است.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به بحران سوریه افزود علی رغم تلاش‌هایی که با هدف حل این بحران صورت گرفته، هنوز نتیجه مناسبی به دست نیامده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، خاورمیانه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار