٢ روستای لرستان به‌عنوان روستای برتر در حوزه کتاب معرفی شدند

مدیرکل ارشاد لرستان گفت: از میان ١۵٠٠ روستای کشور، ۵٩ روستا به‌عنوان برتر در حوزه کتاب معرفی شدند که دو مورد آن مربوط به لرستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمیدرضا حنان،مدیرکل ارشاد لرستان گفت: از میان ١۵٠٠ روستای کشور، ۵٩ روستا به‌عنوان برتر در حوزه کتاب معرفی شدند که دو مورد آن مربوط به لرستان است.
حمیدرضا حنان اظهار کرد: از سال ٩٢ تعداد انجمن‌های استان از ٧۴ مورد به ٨۴، مؤسسات فرهنگی از ۴۹ به ۶۸ و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری از ۲۹ مورد به ۶۰ مورد رسیده است.
وی با بیان این‌که پایگاه‎های خبری استان از دو پایگاه در سال ۹۲ به ۵۱ پایگاه خبری رسیده است، افزود: خبرگزاری‎های استان از ۱۱ مورد به ۱۶ مورد، نشریات محلی از ۴۸ به ۱۳۸ نشریه، کتاب‎های چاپ شده تا سال ۹۲، ۷۹ عنوان بوده که الان به ۳۶۰ عنوان کتاب رسیده است.
حنان اضافه کرد: انتشارات فعال استان از ١٨ مورد به ٣٧ مورد رسیده است و در این دولت پنج نمایشگاه کتاب را برگزار کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که از ۴۵ چاپخانه استان در سال ٩٢ این تعداد به ٨٢ مورد رسیده است، افزود: ۶٠٠ مجوز اجرای کنسرت موسیقی در استان صادر و ١٨٠٠ مورد کنسرت در این دولت در استان برگزار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که اردیبهشت سال آینده جشنواره موسیقی قوم لر را در استان برگزار خواهیم کرد، گفت: از ساز و آواز تا راز و نیاز برنامه برگزار کرده‌ایم و از میان ١۵٠٠ روستای کشور، ۵٩ روستا به‌عنوان برتر در حوزه کتاب معرفی شدند که دو مورد آن مربوط به لرستان است.
وی اظهار کرد: انجمن شاهنامه‌خوانی در استان تاسیس شده چراکه معتقدیم وحدت ملی در حماسه رخ می‌دهد و حماسه را باید از شاهنامه بجوییم؛ اساس، فصل و شناسنامه ایرانیان شاهنامه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: امسال میزبان پنج جشنواره فجر ملی ازجمله مُد و لباس، تئاتر، فیلم، موسیقی و اقوام بودیم.

انتهای پیام/ب

معرفی ٢ روستای لرستان به‌عنوان روستای برتر در حوزه کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار