مدیرعامل آبفای استان تهران:

نرخ تصفیه فاضلاب استان تهران ۱۲درصد است/ توانایی تصفیه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در سال

بختیاری گفت: نرخ اجرای شبکه و تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران نسبت به کل کشور ۱۲ درصد است.

نرخ تصفیه فاضلاب استان تهران ۱۲درصد است/ توانایی تصفیه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در سالبه گزارش خبرنگار  بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه میان این نهاد با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: نرخ اجرای شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران نسبت به کل کشور پایین‌تر است؛ این نرخ در شهر تهران نزدیک به ۸۰ درصد و در استان تهران متاسفانه ۱۲ درصد است.

وی گفت: به دستور وزارت نیرو نرخ اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران باید افزایش یابد، تحقق این امر با اعتبارات اندک کنونی امکان‌پذیر نیست، بنابراین در استان تهران و به‌ویژه در جنوب غرب تهران به علت مناسب نبودن وضعیت مالی حاکم بر خانوار‌ها به دنبال منابع مالی جدید بودیم که بتوانیم شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را گسترش دهیم، با مذاکرات طولانی که با بانک مهر ایران داشتیم این تفاهم‌نامه به نتیجه رسید.

بختیاری تأکید کرد: با این تفاهم‌نامه علاوه بر اینکه محدوده آبفای جنوب غربی استان تهران به لحاظ زیست‌محیطی بهبود پیدا می‌کند، شاهد افزایش سطح زندگی مردم که از اولویت‌های نظام است، خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: میزان مصرف آب شهری و روستایی استان تهران حدود یک‌و‌نیم میلیارد متر مکعب است که اگر چرخه تولید پساب آن راه بیفتد یک میلیارد تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از آب خام چاه‌ها و سد‌ها که مصرف می‌شود، به پساب بدل می‌شود، تصریح کرد: باید نگاه ویژه‌ای به پساب داشته باشیم به‌ویژه از آنجا که کشور ما دارای اقلیم خشک و نیمه‌خشک است می‌توان پساب را جایگزین چاه‌های کشاورزی و در حوزه صنعت نیز از آن استفاده کرد.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: مبلغی که از سوی بانک اعطا می‌شود حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرای شبکه فاضلاب را پوشش می‌دهد و به طورکلی ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب را خود آب و فاضلاب استان تهران تقبل می‌کند و ۳۰ هزار میلیارد تومان  برای اجرای پروژه‌های شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان تهران نیاز داریم.

انتهای پیام/

۷۰ درصد آب خام چاه‌ها و سد‌ها  به پساب تبدیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار