رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد:

بیش از ۳ هزار اصله نهال در پاسارگاد کاشته می‌شود/ ۷۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی همزمان با هفته منابع طبیعی بذرکاری می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از کاشت بیش از ۳ هزار نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» است، گفت: در هفته منابع طبیعی علاوه بر کاشت درخت، بذرکاری با گونه‌های جنگلی و مرتعی در سطحی بالغ بر ۷۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان پاسارگاد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری، ۱۶ اسفند روز منابع طبیعی مردم، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع، ۱۷ اسفند روز منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعت، ۱۸ اسفند روز منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت، ۱۹ اسفند روز منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی، ۲۰ اسفند روز منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت و ۲۱ اسفند روز منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی نامگذاری شده است.

خسروانیان ادامه داد: متناسب با این نامگذاری برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان پیش بینی شده است که در طول ایام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی یادآور شد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کاشت نهال و تشویق شهروندان به درختکاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد بیان کرد: مردم در هفته منابع طبیعی با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه‌های ملی و خدادادی آشنا می‌شوند که برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه با مشارکت و حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است.

خسروانیان افزود: منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می‌شوند بنابراین هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/چ

کاشت نهال در پاسارگاد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.