رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبودی در توزیع شیرینی شب عید نداریم/مشکلات دریافت آرد واحد های صنفی مرتفع شد

بهره مند گفت: با توجه به آنکه واحدها در تامین مواد اولیه خود مشکلی ندارند، از این رو کمبودی در توزیع شیرینی شب عید نخواهیم داشت.

علی بهره مند رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ شیرینی در بازار شب عید خبر داد و گفت: اتحادیه طی ابلاغیه به واحد‌های صنفی اعلام کرده که تمامی اقلام شیرینی در بازار شب عید را با نرخ‌های قبلی عرضه کنند.

وی نرخ مصوب هر کیلو شیرینی‌تر را ۲۶ هزار، دانمارکی ۲۱ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

بهره‌مند ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت آجیل و خشکبار و ثبات نرخ شیرینی پیش بینی می‌شود که تقاضا برای خرید شیرینی نسبت به سال‌های گذشته در بازار بهتر باشد.

رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران با اشاره به اینکه واحد‌ها کمبودی در توزیع شیرینی شب عید ندارند، بیان کرد: هم اکنون تمامی واحد‌ها در حال آماده سازی و تهیه شیرینی شب عید هستند، از این رو مشکلی در تامین نیاز بازار نداریم.

وی درباره اینکه چرا قیمت برخی انواع شیرینی که در بازار دارای نرخ مصوب نیستند، متفاوت است، اظهار کرد: قیمت انواع شیرینی که نرخ مصوبی ندارند، براساس متریال و درجه بندی واحد‌های قنادی از مغازه‌ای به مغازه دیگر متفاوت است، اما اتحادیه همواره بر این واحد‌ها نظارت دارد تا تخلفی در عرضه صورت نگیرد.


بیشتر بخوانید: بازار شیرینی در آستانه روز مادر/کمبودی در عرضه شیرینی وجود ندارد


به گفته بهره مند، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی در ایام پایانی سال نظارت خود بر واحد‌ها را افزایش می‌دهند تا سودجویی در بازار رخ ندهد.

رئیس اتحادیه قنادان تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به درخواست قنادان اتحادیه برنامه‌ای برای افزایش قیمت در سال آینده دارد، اظهار کرد: اگر دولت مواد اولیه مورد نیاز واحد‌ها همچون شکر و آرد را با نرخ مصوب توزیع کند، قیمت شیرینی در سال آینده تغییری نخواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلات واحد‌های قنادی در تامین آرد مرتفع شده است، گفت: اگرچه واحد‌ها به سبب راه اندازی سامانه جامع آرد و نان مشکلاتی در دریافت سهمیه خود داشتند، اما هم اکنون به سبب رفع مشکلات این سامانه اعضا پس از ثبت نام در سامانه آرد مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب آرد از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، بیان کرد: این در حالی است که در بازار آزاد هر کیسه آرد با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان در اختیار اعضا قرار می‌گیرد که نسبت به گذشته نوسان داشته است.

بهره‌مند در توصیه‌ای به خانوار‌ها گفت: با توجه به آنکه در ایام پایانی سال برخی افراد سودجو با اجاره مغازه اقدام به توزیع آجیل و شیرینی به اصطلاح خانگی می‌کنند، از این رو به خانوار‌ها توصیه می‌شود که تنها از واحد‌های مجاز خریداری کنند که به صورت مستمر نظارت بر این واحد‌ها از سوی بهداشت صورت می‌گیرد چرا که طی بازدید از چند واحد شیرینی خانگی به سبب عدم رعایت بهداشت و پخت مطابق با ضوابط از ادامه فعالیت آن جلوگیری کردیم.

رئیس اتحادیه قنادان تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت شیرینی در بازار شب عید افزایشی ندارد، از این رو افراد هر گونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن اتحادیه ۶۶۹۴۴۴۹۹ مطرح کنند تا اتحادیه در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی کند.

انتهای پیام/

ثبات نرخ شیرینی در بازار شب عید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
ما که رخت سیاه برتن میکنیم برای عید که گرانی انرا از ما گرفت اشک ماتم میریزیم
آخرین اخبار