ژنرال آمریکایی: واشنگتن درصدد مقابله بیشتر با روسیه و افزایش بازدارندگی در اروپاست

فرماندهی نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر در اروپا اعلام کرد این کشور قصد دارد حضور چرخشی ناوشکن‌های موشک انداز و زیردریایی‌های تهاجمی خود در اروپا را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرماندهی نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر در اروپا اعلام کرد این کشور قصد دارد به منظور مقابله با روسیه در اروپا بر میزان حضور چرخشی ناوشکن‌های موشک انداز و زیردریایی‌های تهاجمی خود در اروپا بیفزاید.

 فرمانده نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر در خاک اروپا روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای این کشور گفت: «از طرف دیگر، فرماندهی قوای نظامی آمریکا در اروپا در حال همکاری با وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در خصوص افزایش حضور چرخشی ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های هدایت پذیر، ناوگروهی شامل ناو هواپیمابر و زیردریایی‌های تهاجمی در آب‌های اروپاست که تمامی آن‌ها قادر به فراهم کردن قدرت آتش مرگبار به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان و مقابله با تهدیدات فزاینده در حوزه زیرسطحی هستند.»

اسکاپاروتی تاکید کرد که توانمندی‌های مضاعف دریایی برای تقویت قدرت آتش بیشتر در حوزه دریایی با هدف «مقابله با توانمندی‌های دریایی روسیه» موردنیاز است.

این مقام نظامی آمریکایی افزود: «درست مشابه حوزه‌های هوایی و زمینی، این امر نیازمند بهبود زیرساخت‌ها در بنادر دریایی و همچنین استقرار توانمندی‌های حیاتی دریایی از جمله مهمات مهلک است.»

مقامات نظامی آمریکا دائما از تهدید روسیه نام می‌برند و در مورد توانمندی‌های نظامی فزاینده کشورشان صحبت می‌کنند. ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا پیشتر روسیه را یک «تهدید ترسناک» خوانده بود. این اظهارات او ماه دسامبر و پس از آن ایراد شد که ناوشکن موشک انداز مک کمپل آمریکا برای مقابله با آنچه واشنگتن «ادعا‌های بیش از حد دریایی روسیه» و تثبیت استفاده قانونمند از دریا‌های آزاد خواند، وارد دریای ژاپن شد.

یک سال پیش جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا ادعا کرد واشنگتن از سوی قدرت‌های تجدیدنظر طلب از جمله روسیه با تهدیداتی فزاینده روبرو شده است. او افزود مسکو در پی فروپاشی ناتو و تغییر ساختار امنیتی حاکم بر اروپا و خاورمیانه به نفع خود است. در نتیجه مقابله راهبردی با روسیه و دیگر «قدرت‌های تجدیدنظر طلب» جزء اولویت‌های بلندمدت پنتاگون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار