معاون سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: توان بازدارندگی که برگرفته از فرهنگ اصیل عاشورایی است باعث شده تا دشمن باوجود رجز خوانی‌ها جرات اقدامی علیه ایران نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، سردار مهدی سنایی راد در یادواره سرداران و ۶۰ تن از شهدای شهر وحدتیه شهرستان دشتستان افزود: در میان مولفه‌های قدرت ایران اسلامی مهم‌تر از همه فرهنگ شهادت است که احیاگر این فرهنگ امام راحل بودند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا پایه عزت کشور است، بیان کرد: دشمنان از فرهنگ شهادت طلبی کینه دارند، زیرا چنین فرهنگی اجازه سلطه به آن‌ها نمی‌دهد.

معاون سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ترامپ فکر می‌کند با تضعیف برجام می‌تواند با استفاده از فشار تحریمی ملت ایران را به زانو در آورد.

سنایی راد تصریح کرد: آن‌ها در ۲۲ بهمن امسال نیز دچار تناقض شدند، زیرا مشارکت نسبت به پارسال ۲۳ درصد بیشتر بود،  آن هم در شرایطی که دشمنان خواب بی ثبات سازی در داخل را داشتند.

وی گفت: آن‌ها نمی‌توانند مایه‌های فرهنگی مقاومت ما که سرمایه بزرگ برآمده از اسلام ناب عاشورا است را درک کنند.

معاون سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: شمار شهدای انقلاب کمتر از چهار هزار شهید است که این شمار در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید بوده که علت اصلی آن شیوه فرهنگی و غیر خشن مبارزه امام خمینی (ره) در زمان انقلاب است.

سنایی راد یادآور شد: با وجود این، امام با یارانش توانست در برابر خشن‌ترین دشمنان بایستد و ایران را پیروز کند همان گونه که داعش در برابر فرهنگ نورانی ایران با شکست مواجه شد.

سنایی راد ادامه داد: پرچم حاکمیت داعش در سوریه توسط جمهوری اسلامی پایین کشیده شده آن هم با فرهنگی که از دل آن امثال شهید حججی بیرون آمد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرستان دشتستان نیز گفت: در سال‌های دفاع مقدس، حدود ۱۳ هزار رزمنده از این شهرستان در جبهه‌ها حضور یافتند که ۶۷۰ نفر از آنان به مقام شامخ شهادت نائل آمدند، و هزار و ۹۰۰ جانباز و ۱۳۹ آزاده نیز تقدیم میهن اسلامی شد.

سرهنگ نعمت غلامپور افزود: این شهرستان مهد جلوه‌های ایثار وفداکاری است به نحوی که خانواده معظم شهید حسینی مقدم در این شهرستان ۶ شهید گرانقدر تقدیم جامعه اسلامی کرده است.

شهر وحدتیه ازتوابع شهرستان دشتستان در فاصله ۹۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

دشمنان از فرهنگ شهادت طلبی کینه دارند

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.