دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت مطرح کرد؛

ظرفیت ویژه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای ریاست قوه قضائیه/ قطعا بخشی از مبارزه با فساد در درون دولت اتفاق می‌افتد

کوهی مقدم گفت: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ظرفیت ویژه‌ای برای ریاست قوه قضائیه دارد و مورد قبول بخش زیادی از مردم و جریان‌های سیاسی هستند.

کارآمدی و اصلاح ساختار، ۲ عنصر در بازیابی اعتماد مردم به قوه قضائیه/ ظرفیت ویژه حجت الاسلام رئیسی برای ریاست این قوهاسماعیل کوهی مقدم دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره الزامات دوره جدید قوه قضائیه اظهار کرد: رئیس جدید قوه قضائیه در شروع کار برای آنکه بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد باید یک مطلب را به طور جدی در دستور کار قرار دهد و آن تلاش برای بازیابی اعتماد مردم به قوه قضائیه است.

وی افزود: با توجه به اینکه همیشه تلاش برای تخریب قوه قضائیه جدی بوده است و غالبا گروه‌های مختلف بنا به منافع سیاسی، اقتصادی و غیره سعی در تخریب قوه قضائیه داشته‌اند، این قوه باید آنقدر کارآمد باشد که ذهنیت مردم را تشخیص دهد.

کارآمدی و اصلاح ساختار، ۲ عنصر در بازیابی اعتماد مردم به دستگاه قضا 

کوهی مقدم بیان کرد: بهترین کاری که قوه قضائیه برای مقابله با جوسازی‌های رسانه‌ای می‌توان انجام دهد، بازیابی اعتماد مردم که تلفیقی از ۲ مساله کارآمد شدن و اصلاح ساختار است.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: مردم باید کارآمد شدن قوه قضائیه را احساس کنند، یعنی این قوه تعدادی فعالیت کوتاه مدت ۶ ماهه تا یک ساله را در دستور کار قرار دهد و این اقدامات را به سمع و نظر مردم برساند. همچنین مردم باید از اینکه قوه در چه جهتی حرکت می‌کند و برای اصلاح ساختار چه کار‌هایی قرار است انجام شود، آگاهی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: تحول مديريتى؛ نياز امروز قوه قضائيه


وی اظهار کرد: بهتر است بخش‌های مختلف برنامه تحولی که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خدمت رهبر انقلاب ارائه کرده‌اند، منتشر شود.

ظرفیت ویژه حجت الاسلام رئیسی برای ریاست قوه قضائیه/ واکنش مثبت جریان‌های سیاسی به این انتصاب

کوهی مقدم گفت: رهبر معظم انقلاب این برنامه را خوب ارزیابی کردند و چند توصیه روی آن داشتند، متناسب با این توصیه باید نشان داده شود چه کار‌هایی در حال انجام است و انتقادات و مشکلاتی که مردم به صورت سنتی نسبت به قوه قضائیه دارند چه چیز‌هایی است و قوه قضائیه چگونه آن‌ها را رفع می‌کند.

همه نسبت به قضات فاسد منتقد هستیم

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت بیان کرد: همه ما نسبت به قضات فاسد منتقد هستیم و رهبر انقلاب هم به این قضیه اشاره می‌کنند و می‌فرمایند نیروی انسانی در راس مهم‌ترین مسائل اصلاح ساختاری قوه است؛ بنابراین حجت الاسلام و المسلمین رئیسی این امر را در دستور کار قرار دهند و سریعا ساختاری برای اصلاح و تصفیه قضات فاسد ایجاد کنند.

وی افزود: نکته بعدی که رئیس جدید قوه قضائیه باید به آن توجه کند آسان کردن روند پیگیری‌های قضایی توسط قوه قضائیه است تا مردم احساس نکنند پیگیری از این قوه یک پروسه بسیار زمان‌بر و سخت است و در بسیاری از موارد به دلیل بروکراسی سخت قوه از ارائه پرونده‌های خود به این قوه خودداری کنند.

کوهی مقدم اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای ریاست قوه قضائیه هستند، زیرا سابقه مدیریتی در یک عرصه بزرگ و به صورت کلان یعنی در ستادی به نام آستان قدس رضوی را دارند و یک ساختار مدیریتی کلان با شاخه‌های متعدد را تجربه کرده‌اند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: وی دارای دید تشکیلاتی و مدیریتی خوبی است که توانسته آستان قدس رضوی را به بهترین شکل مدیریت کند. همچنین شناخت کافی و خوبی نسبت به افراد در قوه قضائیه دارد، همانطور که برای مدیریت بر یک تشکیلات باید از آن شناخت کافی وجود داشته باشد.

ظرفیت ویژه حجت الاسلام رئیسی برای ریاست قوه قضائیه/ واکنش مثبت جریان‌های سیاسی به این انتصاب

وی بیان کرد: در دوران انتخابات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در رقابت با رئیس جمهور مستقر توانست ۱۷ میلیون رای کسب کند که نشان دهنده اعتماد بخش زیادی از جامعه به وی حتی به عنوان رئیس قوه مجریه است. حتی بخش زیادی از جریان‌های سیاسی هم نسبت به این انتصاب واکنش مثبتی نشان دادند.

کوهی مقدم بیان کرد: البته با توجه به فضای رقابتی و چالشی که در دوران انتخابات سال ۹۶ بین آقایان رئیسی و روحانی پیش آمد، باید توجه شود که با انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه این موضوع مشکلی ایجاد نکند، زیرا هر چند که خودشان سعی کنند فضا را آرام نگه دارند ممکن است رسانه‌ها و فضای مجازی تنش ایجاد شود که با مدیریت این ۲ مسئول کشور قابل حل خواهد بود.


بیشتر بخوانید: الزامات و نیاز‌های امروز قوه قضائیه/ به جای معلول باید با علت برخورد شود


دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید در مبارزه با فساد ملاحظه کسی را کنند و قطعا بخشی از مبارزه با فساد در درون دولت اتفاق می‌افتد بنابراین این اقدام نباید به عنوان اقدام جناحی و جریانی شناخته شود.

وی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی باید بر مبنای عدالت گام بردارند که یک اصل محسوب می‌شود، همچنین باید سطح هماهنگی خود را با سایر قوه‌ها بالا ببرند و از مشاورین رسانه‌ای به خوبی بهره بگیرند تا بتوانند پاسخگوی نیاز‌ها باشند و جهت‌گیری خود را به بهترین شکل به بدنه جامعه منتقل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار