دوربین Q2 لایکا با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی معرفی شد +تصاویر

لایکا دوربین جدید Q2 خود را معرفی کرد که با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی بهترین کیفیت تصاویربرداری را خواهد داشت.

دوربین Q2 لایکا با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی معرفی شد +تصاویر//////// دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوربین کامپکت و قدرتمند Q ساخت شرکت لایکا یکی از جذابترین و محبوبترین دوربین‌های جهان در چند سال اخیر بوده است. دوربین Q به عنوان بهترین انتخاب برای عکاسان شناخته می‌شود که دارای یک سنسور فول فریم و لنز سریع خود، آنقدر کوچک است که به راحتی می‌توان آن را حمل کرد. حالا پس از گذشت چهار سال لایکا دوربین کامپکت Q2 را معرفی کرده است که همان ظاهر نسل گذشته خود را دارد، اما از لحاظ عملکرد و قدرت پیشرفت کرده است. ویژگی بارز این دوربین سنسور جدید آن است که مانند گذشته فول فریم است، اما با قدرت ۴۷.۳ مگاپیکسلی ساخته شده است. سنسور نسل گذشته این دوربین ۲۳ مگاپیکسل قدرت داشت. این مسئله باعث می‌شود که Q2 خود را در کنار نام‌هایی مانند نیکون، سونی، کانن و دیگر شرکت‌های بزرگ برای مقایسه ببیند.

سنسور جدید دوربین Q2 لایکا دارای یک پردازنده ارتقا یافته نسبت به نسل گذشته خود است که این موجب می‌شود این سنسور دارای رنج گسترده ISO از ۵۰ تا ۵۰ هزار، قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت ۲۴ تا ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را فراهم می‌کند. Q2 قادر است از طریق Bluetooth LE و وای‌فای به دستگاه‌های دیگر برای تبادل عکس متصل شود. روی بدنه این دوربین، خبری از پورت USB یا HDMI نیست.

دوربین Q2 لایکا با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی معرفی شد +تصاویر//////// دپویی

Q2 دارای دیافراگم f/۱.۷ به اندازه ۲۸ میلیمتر است که دارای رزولوشن بالاتر است. لایکا به این دوربین قابلیت بریدن دیجیتالی ۷۵ میلیمتری را اضافه کرده است و با این وجود باز هم تصاویر ۷ مگاپیکسلی را به کاربر ارائه می‌دهد. لایکا اعلام کرده است که ظاهر بیرونی Q2 مانند نسل گذشته خودش است، اما این دوربین از داخل تغییرات زیادی است. البته با این وجود، باز هم تغییراتی جزئی مانند تغییر چرخ شستی این دوربین و حذف شدن برخی دکمه‌ها از پشت دوربین در آن دیده می‌شود. به گفته لایکا صفحه لمسی این دوربین هم دارای پنل جدیدی است. این صفحه نمایش از جنس OLED است و پاسخگوی بزرگنمایی زیادی در این دوربین است.

این دوربین دارای پوشش IP52 است که Q2 را در برابر میزان کمی آب و گرد و خاک مقاوم می‌کند. Q2 نسبت به نسل گذشته خود دارای باتری بهتری است و بنا به ادعای این شرکت، می‌تواند ۳۰ درصد بیشتر از نسل گذشته خود دوربین را روشن نگه دارد. لایکا اعلام کرده است که دوربین جدید خود را با قیمت ۴ هزار و ۹۹۵ دلار در بازار جهانی عرضه می‌کند.

دوربین Q2 لایکا با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی معرفی شد +تصاویر//////// دپویی


بیشتر بخوانید: مشخصات ردمی ۷، گوشی جدید شیائومی فاش شد +فیلم


انتهای پیام/

دوربین جدید لایکا معرفی شد +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار