معاون آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

نظام جامع آموزش بزرگ‌سالان به‌زودی ابلاغ می شود/نهضت سوادآموزی قم برای ریشه کنی بی سوادی برنامه ریزی کرده است

حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا گفت:نظام جامع آموزش بزرگ‌سالان به‌زودی با تدوین نهایی ابلاغ‌شده تا افراد بزرگ‌سالی که تا مقطع دیپلم را پشت سر گذاشته‌اند بتوانند مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز در بستری مناسب دنبال کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا معاون آموزش وپرورش استان قم گفت: نهضت سوادآموزی قم برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در سال آینده برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.

قاسمی نیا با تأکید بر استقبال ویژه زنان خانه‌دار از دوره‌های سوادآموزی استان تصریح کرد:بیش از ۸۵ درصد از ۴ هزار بی‌سوادی که امسال از نعمت سواد برخوردار شده‌اند را زنان و مادران خانوار‌های استان تشکیل داده‌اند.

وی اهمیت آموزش‌های نوین و سواد رسانه‌ای را در بین سوادآموزان استان را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال بالغ‌بر ۱۰۰ نفر از سوادآموزان استان در دوره‌های ویژه فنّاوری‌های روز و دولت الکترونیک آموزش‌دیده‌اند، این کلاس‌ها در دوره انتقال بین کلاس‌های پنجم و ششم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌ها و دوره‌های سوادآموزی استان قم در سال ۹۷ اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار نفر در طرح‌های سوادآموزی قم شرکت کرده و از این طریق مقدمات علم‌آموزی آن‌ها فراهم‌شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: بیش از ۴ هزار نفر از این تعداد کاملاً بی‌سواد بوده و به معنای دیگر کلمه امسال ۴ هزار پروژه آسیب اجتماعی کاهش‌یافته است، بی‌سوادی یکی از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح یک جامعه است.

معاون تجهیز و نوسازی مدارس استان قم با بیان افزایش مراکز محلی سوادآموزی در سال جاری اشاره کرد: در سال جاری ۵ مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده و در آن علاوه بر مباحث یادگیری، فن آموزی نیز به سوادآموزان استان آموزش داده می‌شود.

قاسمی نیا با انتقاد از فاصله زیاد بین جلسات شورای سوادآموزی بیان کرد: امید می‌رود سال آینده جلسات سوادآموزی بخش‌های استان به‌صورت مستمر و دقیق انجام‌شده و فاصله زیادی بین جلسات اتفاق نیفتد.

وی  عنوان کرد: در استان قم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسوادی استان بالای ۹۷ درصد است، شناسایی افراد بی‌سواد موجود در قم به‌ویژه در سطح روستا‌ها و بخش‌های استان صورت می‌گیرد.

معاون تجهیز و نوسازی مدارس استان قم یادآورشد:نظام جامع آموزش بزرگ‌سالان به‌زودی با تدوین نهایی ابلاغ‌شده تا افراد بزرگ‌سالی که تا مقطع دیپلم را پشت سر گذاشته‌اند بتوانند مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز در بستری مناسب دنبال کنند.

انتهای پیام/ح

۴ هزار نفر امسال در قم باسواد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار