برترین‌های فوتبال و فوتسال کرمان تجلیل می‌شوند

رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان از تجلیل از برترین‌های فوتبال و فوتسال این استان در قالب مراسم جشنی طی روز ۲۳ اسفند جاری با حضور رییس فدراسیون فوتبال خبر داد.

عرفان امیرخسروی رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به تشریح نحوه انتخاب برترین‌های فوتبال استان پرداخت و گفت: ایده این جشن ابتدا توسط قرایی رییس هیئت فوتبال استان کرمان مطرح شد که سرانجام پس از برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد روز ۲۳ اسفند برگزار شود.

وی این جشن را یکی از اقدامات ماندگارِ هیئت فوتبال استان عنوان کرد و افزود: با برگزاری این جشن، شور و نشاطی مثال زدنی در جامعه فوتبال استان برپا می‌شود.

امیرخسروی با اعلام اینکه طی این جشن، برترین‌های فوتبال استان معرفی خواهند شد، تصریح کرد: این برترین‌ها طی فرایندی دقیق، حساب شده و مطابق با الگو‌های جهانی انتخاب شده اند.

وی به تدوین برگه‌هایی برای امتیازدهی و اعمال نظر از سوی دبیرخانه جشن برترین‌های فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: مدلی که برای انتخاب برترین‌ها در استان طراحی شد، مشابه همان مدلی است که فیفا هرساله برای انتخاب مرد سال فوتبال دنیا، مربی برتر و ... اعمال می‌کند.

رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان بیان داشت: در رشته‌ی فوتبال، در هفت بخش از اصحاب رسانه، مربیان، بازیکنان و مدیران عامل باشگاه‌ها برای دادن امتیاز نظرخواهی شده است.

امیرخسروی با تأکید بر این که سعی شد طی روندی مشخص انتخاب برترین‌ها دنبال شود، گفت: در بخش اول برترین مربی فوتبال استان در رده سنی بزرگسالان که در لیگ‌های کشوری شاغل است از بین آقایان بامروت، برهانی، بهرامپور، ترک زاده، سامره، شکرانی، شهبا، عبدالرشیدی و میرزایی با جمع نظرات کسانی که تعرفه در اختیارشان قرار گرفته بود، برگزیده شد.

وی افزود: در هر بخش سه جایگاه برای دادن امتیاز در نظر گرفته شد که جایگاه اول ۲۰ امتیاز، جایگاه دوم ۱۵ امتیاز و جایگاه سوم ۱۰ امتیاز داشت.

امیرخسروی با مهم خواندن مربیان و بازیکنان رده‌های سنی پایه در سیستم هیئت فوتبال استان تصریح کرد: در بخش دوم ویژه فوتبال، برترین مربی فوتبال در رده‌های سنی پایه که در لیگ‌های کشوری شاغل هستند، در معرض امتیاز دهی قرار گرفت و نام باشگاه‌های مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و البدر بندر کنگ در آن بخش نوشته شد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان افزود: باشگاه‌های مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان در این بخش که در اکثریت رده‌های سنی در لیگ‌های کشوری تیم دارند و مربیانِ بومی هدایت تیم هایشان را عهده‌دار هستند و همچنین هدایت تیم امید البدر بندر کنگ نیز با اکبر چمنی مربی استان کرمانی است که به همه مربیان تیم‌های ذکر شده امکان دادن امتیاز وجود داشت که در این بخش از آوردن نام مربیان به دلیل زیاد بودن تعدادشان پرهیز کردیم.

امیرخسروی با بیان اینکه قرایی، رییس و سایر مسئولان هیئت به لیگ‌های داخل استان توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: بخشی به عنوان برترین مربی فوتبال شاغل در لیگ‌های داخل استان در نظر گرفته شد که مانند دو بخش قبل امکان امتیاز به سه فرد وجود داشت.

وی یادآور شد: بعد از این بخش، بخشی با عنوان برترین مربی فوتبال تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری در نظر گرفته شد تا امکانِ بررسی و ارزیابی فعالیت مربیان غیربومی شاغل در تیم‌های استان برای اهالی فن وجود داشته باشد و عیار مربیانی همچون یونان پور، بگوویچ، کریستوویچ، البندی و ... که غیربومی بودند، مشخص شود.

امیرخسروی با اشاره به این که برای بازیکنان فوتبال نیز سه بخش تعریف شد، بیان داشت: بخش نخست مربوط به انتخاب برترین بازیکن بومی فوتبال استان در رده سنی بزرگسالان که در تیم‌های داخل استان که در لیگ‌های کشوری حضور دارند مربوط می‌شد که مقررشد از بین بازیکنان تیم‌های مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان، مس شهربابک، مس نوین، آرمان‌گهر، شهرداری بم، فولاد بردسیر و فجر رفسنجان برترین بازیکن انتخاب شود.

رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان گفت: بخش بعدی مربوط به انتخاب برترین بازیکن بومی فوتبال استان که در لیگ‌های خارج از استان توپ می‌زنند، شد تا این فرصت برای بازیکنانی که در استان کرمان هم بازی نمی‌کنند، فراهم شود و در معرض دید هم استانی‌هایشان قرار گیرند.

امیرخسروی افزود: آخرین بخش در ویژه فوتبال مربوط به برترین بازیکن فوتبال لیگ‌های داخل استان است که این بخش نیز در راستای همان سیاست توجه به لیگ‌های داخل استان تدوین شد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان با بیان اینکه در دور جدید مدیریتی هیئت فوتبال استان به فوتسال نیز به اندازه فوتبال توجه شده است، تصریح کرد: برای انتخاب برترین‌های فوتسال نیز شش بخش با نظر کارشناسان فن و براساس مدل جهانی در نظر گرفته شد که بخش اول مربوط به انتخاب برترین مربی بومی فوتسال تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری بود و با توجه به اینکه دو تیم فولاد زرند و مجتمع احیاء فولاد سازی بردسیر از استان در لیگ‌های کشوری حضور داشتند نام دو مربی این تیم‌ها در فرم‌های مربوطه قرار گرفت.

امیرخسروی تصریح کرد: در بخش دوم ویژه فوتسال، برترین بازیکن فوتسال از تیم‌های استان در رده سنی بزرگسالان که در لیگ‌های کشوری شاغل است، قرار گرفت.

وی با تأکید بر نگاه ویژه قرایی به لیگ‌های استان حتی در فوتسال یادآور شد: بخش سوم بر پایه همان روش توجه به لیگ‌های داخل استان تدوین شده که در این بخش برترین مربی فوتسال در رده سنی بزرگسالان انتخاب می‌شود و در بخش چهارم برترین بازیکن فوتسال در رده سنی بزرگسالان که در لیگ‌های داخل استان مشغول به فعالیت است، انتخاب می‌شود و این بازیکن از بین یازده تیم حاضر در لیگ برتر فوتسال استان جام شهدای مدافع حرم انتخاب می‌شود.

رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان بیان داشت: در بخش پنجم ویژه فوتسال، برترین بازیکن بومی فوتسال در تیم‌های خارج از استان که در لیگ‌های کشوری توپ می‌زنند در معرض امتیازدهی قرار داده شده است چرا که استان کرمان بازیکنان شایسته‌ای در این بخش در لیگ‌های کشوری دارند.

امیرخسروی گفت: در بخش آخر ویژه فوتسال نیز برترین مربی رده سنی پایه انتخاب خواهد شد.

وی به نگاه ویژه قرایی رییس هیئت فوتبال استان به بخش بانوان هم اشاره کرد و افزود: در قسمت بانوان نیز در چهار بخش کار را در پیش گرفتیم که یک بخش مربوط به انتخاب برترین مربی فوتبال که در لیگ‌های کشوری اشتغال دارد اختصاص پیدا کرد و بخش دیگر مربوط به فوتسال است تا برترین مربی فوتسال استان انتخاب شود.

امیرخسروی تصریح کرد: دو بخش دیگر نیز مربوط به برترین بازیکن فوتبال و فوتسال بانوان است که در لیگ‌های کشوری مشغول به بازی هستند.

وی با اعلام اینکه این بخش‌ها در سه قسمت ویژه فوتبال، ویژه فوتسال و ویژه بانوان دیده شد و در اختیار رأی دهندگان قرار گرفت، یادآور شد: رای دهندگان شامل ورزش نویسان، مدیران عامل تمامی باشگاه‌های فوتبال و فوتسال و همچنین بانوان استان در لیگ یک، دو و سه کشور، سرمربیان تیم‌های حاضر در لیگ یک، دو و سه کشور و مدیران و سرمربیان تیم‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته یک فوتبال استان، مدیر کل ورزش و جوانان استان، روسا و نواب رئیسان هیئت‌های فوتبال سراسر استان، مدیران، سرپرستان و سرمربیان تیم‌های حاضر در لیگ‌های بانوانِ استان و... بودند که در این امتیازدهی و انتخاب شرکت کردند.

رییس کمیته برگزاری جشن برترین‌های فوتبال استان با تاکید بر اینکه دوره جدید مدیریتی هیئت فوتبال استان به رده‌های سنی و پایه اهمیت خاصی قائل است، بیان داشت: تمامی بازیکنان رده‌های سنی (نونهالان، نوجوانان زیر ۱۵ سال، نوجوانان زیر ۱۶ سال، جوانان زیر ۱۷ سال، جوانان زیر ۱۹ سال و بازیکنان رده سنی امید) که در سال ٩٧ به اردو‌های تیم ملی یا اردو‌های استعدادیابی دعوت شدند به منظور ایجاد انگیزه در آنها، هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان در این مراسم تجلیل می‌شوند.

امیرخسروی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که همه بازیکنان حتی در دورترین نقطه استان زیر ذره بین هیئت فوتبال استان هستند و بدین ترتیب، تجلیل از رده‌های پایه علی‌رغم بار مالی‌ای که برای هیئت داشت، در دستور کار قرار گرفت.

وی از سفر مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به دعوت قرایی به کرمان خبر داد و افزود: تاج، صبح پنج شنبه در جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و... شرکت می‌کند و پس از آن در جشن برترین‌های فوتبال استان حضور می‌یابد.

یادآور می‌شود: جشن برترین‌های فوتبال استان ساعت ۳۰: ۱۴ دقیقه روز ۲۳ اسفند جاری با حضور تاج رییس فدراسیون فوتبال، فدایی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان و نخبگان و نام آوران فوتبال استان در محل سالن همایش‌های برق کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان برگزار می‌شود

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار