مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

تعیین روز تقدیر از علوم حوزوی در تقویم جمهوری اسلامی

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: مسئولان حوزه علمیه وظیفه‌دارند روزی را برای تقدیر از علومی مثل اصول و فقه در تقویم جمهوری اسلامی تعیین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن اصول حوزه، به دوران فراز و فرود علم اصول گفت: در زمان صفویه عظمت پیدا کرد، دشمن آرام ننشست و اخباریون را به وجود آورده و تمام حوزه‌ها را در اختیار اخباریون قراردادند و سبب منکوب و سرکوب شدن اصول شد.

وی با بیان دیدگاه‌ها و عقاید اخباریون گفت: برخی از عقاید این فرقه به‌وجود آوردن بدعت در حوزه‌های علمیه بود، در آن زمان شخصی به نام وحید بهبهانی به مباحثه با شخصیت‌های برجسته این فرقه اقدام کردند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بنده در کتاب خمس ۱۴ مسئله را نوشته‌ام و در آن گفته‌ام که یکی از مزایای مکتب اهل‌بیت (ع) مسئله تقلید بوده و ائمه (ع) سعی در پرورش مجتهد و عالم دینی داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهمیت علم اصول ابراز کرد: تمام علومی که امروز در حوزه‌ها تحصیل می‌شود از برکت وجود ائمه (ع) است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تحولاتی که آیت‌الله بروجردی در علوم حوزوی ایجاد کردند، افزود: بعد از فوت آیت‌الله حائری سه نفر از علما جمله آیت‌الله خوانساری و مرحوم حجت در حوزه‌های علمیه با سبک خاصی که داشتند تحولاتی در حوزه به وجود آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان بوده است، گفت: مسئولان حوزه علمیه وظیفه‌دارند روزی را برای تقدیر از علومی مثل اصول و فقه تعیین کنند، همچنین یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی علما، طلاب و حوزویان بوده‌اند و نقش مهمی در روند پیروزی انقلاب داشته‌اند.

انتهای پیام/الف

روزی برای تقدیر از علوم حوزوی در تقویم جمهوری اسلامی تعیین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار