معرفی ایده‌های نو با پایان رویداد بزرگ آب در دانشگاه اراک

با برگزاری مرحله نهایی رویداد بزرگ آب در دانشگاه اراک صاحبان ایده‌های برتر معرفی شدند.

سرانجام آب به کجا رسید؟به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مرحله نهایی رویداد بزرگ آب به منظور یافتن ایده‌های نو در زمینه حفظ آب و بهینه سازی مصرف آب در دانشگاه اراک برگزار شد و گروه نوین تاسیسات و مهاب در جایگاه نخست این رقابت‌ها را کسب کردندگروه‌های سجادی و کیاسا به مقام دوم رسیدند و گروه‌های صعود و هنداژ به طورمشترک سوم شدند.

در مدت ۲ هفته فعالیت مستمر رویداد بزرگ آب گروه‌های مهاب، ایده، هنداژ، h۲o، نوین تاسیسات، صعود، سجادی، hiper creative و گروه کیاسا به مرحله نهایی این رویداد رسیدند و هر یک از این ۹ گروه از در مدت ۶ دقیقه از طرح‌های پیشنهادی خود دفاع کردند.

طرح‌های اولیه با نرم افزار‌های مربوط به طراحی قطعات طراحی شده و قالب هزینه اجرای این طرح‌ها مبالغ زیر یک میلیون تومان بود و کاملا مقرون به صرفه بود.

داستان سخنگوی اجرای پیش رویداد هم گفت: از بین بیش از ۵۰ طرح شرکت کننده ۲۴ طرح انتخاب شد و مورد حمایت و راهنمایی اساتید قرار گرفتند و در مدت ۳ روز داوری اول داوری علمی و مرحله دوم داوری صنعتی بود و ۱۰ طرح از بین این طرح‌ها انتخاب شده و به صنعتگران برای اجرا تحویل داده میشود.

جمالی رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک در این همایش گفت: این رویداد به همت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی انجام شده است.

پرویزیان معاونت آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک هم گفت: هدف از این رویداد و برگزاری مستمر آن در صنایع مختلف تحول آموزشی و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان است.

پرویزیان افزود: دانشجویان ممکن است در مباحث درسی خود با مسائل مختلفی مواجه شوند که در پس آن ایده‌های متفاوتی نهفته است که باید از آن ایده‌ها حمایت کرد.

شاه منصوری رئیس پژوهش دانشگاه اراک هم ضمن تبریک به دانشجویان خلاق و پر نبوغ دانشگاه اراک گفت: این رویداد یک افتخار همانند مابقی افتخاراتی است که هر روز دانشگاه اراک کسب و در سطح ملی و جهانی مطرح می‌کند.

شاه منصوری افزود: دانشگاهی موفق است که دانشجویان آن خلاق و پر پرسش باسند و در ارتباط با آن پر رویداد باشد. شاید اگر این رویداد‌ها ادامه پیدا کند به معنای حقیقی به دانشگاهی پویا و کار امد نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام / الف 

برگزاری مرحله نهایی رویداد بزرگ آب در دانشگاه اراک

برچسب ها: اخباردانشجویی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
اين برنامه ها براي جوانان و دانشجويان خيلي عالي است . موفق باشند و خبر خوبي بود.