کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب،گفت: این بیانیه دلایل موفقیت های ایران در منطقه را آشکار می سازد.

مسولیت حافظین انقلاب از بوجود آورندگان آن سنگین تر استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است: چالش آن روز بر سر کوتاه  کردن دست عوامل بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و رسوا کردن لانه جاسوسی بود، اما امروزه چالش بر سر حضور ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن حضور آمریکا از منطقه و حمایت از مجاهدان فلسطینی، دفاع از حزب‌الله و مقاومت است.

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این بیانیه گفت: هر تحول سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و یا به طور کلی هر حرکت جدیدی در دنیا سه علت دارد نخست مولد آن است که باعث بوجود آمدنش می‌شود دومین دلیل به علت باقی ماندن آن است.

وی در ادامه افزود: قطعا  اگر این تحولات  حفظ نشوند، از بین خواهد رفت؛ اما در ۴۰ سال گذشته علت وجودی تحولات کشورمان، انقلاب اسلامی بوده است و اینکه مقام معظم رهبری گام دوم بر آن نام نهادند به این دلیل است که در حال حاضر دنبال علت باقی ماندن آن می‌گردند زیرا علت باقی مهمتر از علت نخست است. ممکن است در ابتدا موفقیتی کسب کرده اما نتوانند آن را حفظ کنند. بنابراین تمام دستاوردهای آنها از بین خواهد رفت ولی  نسل های بعدی مسئولیت سنگین‌تری  نسبت به کسانی دارند که آن‌ انقلاب یا تغییرات را بوجود آورده‌اند.

ساجدی در ادامه اظهار کرد: اگر ما در سوریه، لبنان ، یمن و یا در هر منطقه دیگر حضور مستشاری یا ارسال کمک های انساندوستانه داریم بخشی از برنامه استراتژی دفاعی کشورمات محسوب می شود ولی آمریکایی ها تحمل این موضوع را ندارند. مشکل  عربستان هم  این است که از ایالات متحده سلاح می‌خرد و نوکر آمریکا است، اما چه چیز باعث می‌شود  که ایران در منطقه موفق بوده است؟

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: ترامپ اخیرا اظهار کرد بود که آمریکا ۷ ترلیون‌ دلار در عراق و سوریه هزینه کرده اما در آخر باید شبانه و به صورت گمنام با چند عراقی ملاقات کرده و سپس آنجا را ترک کند اما در مقابل حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان سفری سه روزه به عراق داشت و در چند شهر مورد استقبال رسمی مقامات آنها قرار گرفته و در حال امضای قرار داد به ۲۰ میلیارد دلاری با بغداد  هستند؛ در این میان چه کسی موفق عمل کرده و نتیجه گرفته است؟ مجموع این اتفاقات علل باقی ماندن انقلاب را به وضوح می رساند و این همان گام دومی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند.

وی در پایان تأکید کرد: موضوعات ذکر شده از جمله دلایلی هستند که باعث شده آمریکا در صدد مقابله با انقلاب اسلامی برآید چراکه آنها  قدرت تحلیل ندارند  و نکته قابل توجه این  است که حتی در داخل آمریکا هم حزب دموکرات این سئوال را مطرح می کنند که چرا دولت آمریکا باوجود هزینه‌های گسترده‌ای که در منطقه خاورمیانه انجام داده، اما هنوز نتیجه‌ای بدست نیاورده است. تمام این موارد نشان می دهد که بیانیه گام دوم انقلاب بسیار دقیق و ظریف است و به نظر می‌رسد مسئولیت‌هایی که بر عهده ما قرار دارد بسیار سنگین‌تر خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار