ترامپ: هیچ چیز به اندازه سگ‌ در مرز مکزیک مفید نیست!

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به این کشور، هیچ چیز به اندازه استفاده از سگ‌ نمی‌تواند مفید باشد.

ترامپ: هیچ چیز به اندازه سگ‌ در مرز مکزیک مفید نیست!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در کاخ‌سفید درباره امنیت مرز‌ها اعلام کرد هیچ چیز به اندازه سگ‌ نمی‌تواند برای مبارزه با مواد مخدر در مرز مکزیک مفید باشد.

وی در این خصوص گفت: مقامات مرزی تجهیزات جدید و بسیار باورنکردنی برای تشخیص مواد مخدر دارند که می‌توانند مواد مخدر را از داخل لاستیک و رینگ ماشین و یا از داخل موتور خودرو پیدا کنند. همچنین ما سگ‌هایی داریم که من هنوز با خود می‌گویم آیا حقیقت دارد؟ هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین این سگ‌های خوب شود. درست است؟ بنابراین ما صد‌ها میلیون دلار صرف تجهیزات می‌کنیم؛ اما من می‌گویم که هیچ چیز به اندازه این سگ‌ها خوب نیستند؛ بنابراین شما بهترین تجهیزات را خواهید داشت؛ اما ما هم سگ‌های زیادی را برای ورودی‌های مرز‌ها به کار می‌گیریم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: من سرویس مخفی را دیدم و آن‌ها به من سگ‌هایی را نشان دادند که یک نوع از «جرمن شفرد» بود. این سگ‌ها ۱۵ جعبه خالی را بو کشیدند که البته فقط یکی از آن‌ها پر بود. این جعبه‌ها بسیار بسیار مُهر و موم شده بودند. مواد مخدر در داخل یکی از جعبه‌ها بود و سگ‌ها تشخیص دادند. این واقعا فوق العاده است.

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی درباره ورود مهاجران و مواد مخدر به آمریکا ابراز نگرانی کرده و موضع بسیار سختگیرانه‌ای را برای تأمین امنیت در مرز مکزیک در پیش گرفته است. وی خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک شد. پافشاری او برای تأمین این بودجه حتی باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. وی چندی پیش هم حالت فوق‌العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد تا بتواند بودجه مورد نیاز برای ساخت این دیوار را تأمین کند. ترامپ روز گذشته هم طرح کنگره در مخالفت با اعلام حالت فوق‌العاده ملی را وتو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار