کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتوانستم مانع توقف طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده شوم/ شاید محیط زیست رییس قوی تری می‌خواهد

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بنده در برابر توقف طرح اسقاط موتورسیکلت های فرسوده نتوانستم کاری کنم.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با توقف اسقاط موتورسیکلت های فرسوده اظهار کرد: دولت در این مصوبه دچار مشکل شده ما امسال حدود ۴۰ روز هوای سالم تری نسبت به سال گذشته داشتیم و خوشبختانه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نشد که علت آن رفتار خوب دولت و همکاری شهرداری در زمستان بود.

وی افزود: دو سوم آلودگی‌های هوابه دلیل کامیون‌هایی بود که شب‌ها وارد شهر می‌شدند که در مقابل نیز ۴ میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت منجر به افزایش آلودگی هوا می شدند .من فکر می‌کنم دولت در این زمینه اشتباه کرد که با تهدید چند کارخانه تصمیم خود را عقب انداخت.


بیشتر بخوانید: ۱۷هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد/ توقف نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال جاری


کلانتری گفت: اگر موتورسیکلت ها اسقاط شوند چند هزار کارگر بیکار می شوند، چون نمی توانیم ‌موتور قدیمی را اسقاط کنیم و در نهایت پولش را مصرف کننده می دهد. بالاخره صنعت گرها لابی گر‌های قوی تری نسبت به مردم هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بیان کرد: من نتوانستم نظرم را بگویم شاید رئیس محیط زیست قوی تری برای مقابله با این کار نیاز داریم .به کارخانه های موتورسیکلت سازی یک سال فرصت داده شد تا محصولات خود را به کیفیت و استاندارد لازم برسانند و به آن ها تا زمستان سال آینده برای اسقاط موتور سیکلت ها فرصت داده شد اما هیات وزیران در خصوص توقف اسقاط تصمیم اشتباهی گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار