کاظمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت مصالح ساختمانی در رکود است

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: با توجه به خودکفایی مصالح ساختمانی، از سال ۹۲ با تورم سالیانه، رشدی در این صنف نداشتیم.

اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار مصالح ساختمانی در کشور گفت: هم اکنون در بازار مصالح ساختمانی خودکفا هستیم و وابستگی به خارج نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران، گفت: از سال ۹۲ با تورم سالیانه، رشدی در این صنف نداشتیم.


بیشتر بخوانید: واردات مصالح ساختمانی با وجود ظرفیت بالای تولید ملی/ آیا سازه های خارجی کیفیت لازم را دارند؟ 


به گفته کاظمی، نمی‌توان پیش بینی برای افزایش قیمت مصالح ساختمانی کرد، چرا که این امر به وضع اقتصادی در کشور بستگی دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مجوز دار و غیرمجوز دار در تهران مشغول به فعالیت هستند.

کاظمی در ادامه یادآوری کرد: صنعت تولید مصالح ساختمانی از نمونه عرصه‌های بسیار متنوع به شمار می رود که رونق و شکوفایی آن، به توسعه فرصت های شغلی، منتهی می شود.

وی در ادامه یادآوری کرد: با توجه به نیاز جمعیت رو به رشد کشور به مسکن، صنایع مرتبط با این بخش هم به تدریج از حالت سنتی خارج شده و همگام با صنایع دیگر رشد کرده، ولی برخی از حوزه‌ها همچون سنگ کاشی و سرامیک هنوز به طور کامل نتوانسته رضایت مشتریان داخلی و خارجی را کسب کند و توان رقابت در بازار‌های بین المللی را پیدا کند.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: امیدوایم در سال جدید با تدابیر مسئولان و تقویت صادرات در زمینه مصالح ساختمانی شاهد پیشرفت این صنعت در کشور باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی گفت: در حال حاضر پتانسیل خوبی برای بازار مصالح ساختمانی وجود دارد که امیدواریم از این فرصت‌ها به درستی استفاده شود.

کاظمی معتقد است که ایران به دلیل ارتقا در تولید مصالح ساختمانی حرف‌های زیادی برای گفتن با رقبای خود دارد، بنابراین ممانعت از واردات کالا‌های خارجی باعث بهبود وضعیت بازار در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

بازار مصالح ساختمانی پتانسیل خوبی در کشور دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار