رونمایی از نخستین دستگاه دسته بندی زعفران در مشهد

مخترع خراسانی موفق شد اولین دستگاه دسته بندی انواع زعفران و تفکیک قسمت دارویی این گیاه را به مرحله اجرا برساند.

رونمایی از نخستین دستگاه دسته بندی زعفران در مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ملیحه پاک چشم معینی  در خصوص اختراع دستگاه دسته بندی انواع زعفران گفت : حدود سه سال پیش توانستیم اولین دستگاه دسته بندی زعفران و تفکیک قسمت دارویی این گیاه را به مرحله اجرا برسانیم. این کار حاصل ده سال تلاش و کارگروهی است.

وی در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه، گفت : مشابه این دستگاه در کشور اسپانیا وجود دارد، اما فقط دسته یندی ضایعات را انجام می‌دهد، اما این دستگاه علاوه بر دسته بندی ضایعات قسمت‌های قرمز، زرد و نارنجی را از یکدیگر جدا می‌کند.

پاک چشم معینی گفت: قسمت زرد و نارنجی گیاه زعفران خواص دارویی و ضد افسردگی دارد و قسمت قرمز آن برای درمان سرطان مفید است ما بر روی اجزای این گیاه تحقیق کردیم و مقاله دانشگاه می‌سی‌سی‌پی آمریکا توجیح علمی عملکرد این دستگاه است.

این مخترع خراسانی با بیان اینکه ما عقیده داریم تنها ایده داشتن برای انجام یک کار مطلوب است، اما کافی نیست، افزود: زمانی می‌توانیم اسم دستگاه خود را اختراع بگذاریم که کار را برای کشاوزان راحت و به ارزش افزوده آن اضافه شود؛ کار‌های لازم برای ثبت اختراع این دستگاه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از ابتدا تا پایان کار تمام مراحل انجام شده برای تهیه این دستگاه با هزینه‌های شخصی بود که البته گروه را تا اندازه‌ای دچار مشکل مالی کرد، ولی خوشبختانه همین که نتیجه آزمایشات مطلوب بود موجب شد تا خستگی از تنمان بیرون رود و باعث افتخار است که توانستیم نتیجه خوبی از کارمان بگیریم.

اولین دستگاه دسته بندی گیاه زعفران همزمان با اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در مشهد رونمایی شد، این دستگاه از سه سال پیش اختراع شده که تا کنون ثبت اختراع نشده است.

انتهای پیام//آ. ف


اختراع دستگاه دسته بندی زعفران برای نخستین بار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.