رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر:

آمریکا باید به ملت ایران احترام بگذارد/ باید با اتحاد از مشکلات گذر کنیم

رئیس جمهور گفت: ما باید به آمریکا بفهمانیم که مسیر غلط را انتخاب کرده است و باید به ملت ایران احترام بگذارد.

آغاز جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس جمهور صبح امروز برای انجام دومین سفر استانی خود به استان بوشهر، وارد فرودگاه عسلویه شد و پس از دیدار با مردم در کنگان و شرکت در مراسم افتتاح فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در همین شهرستان، اکنون در جلسه شورای اداری استان بوشهر حضور یافته است.

خودکفایی در گاز نعمتی الهی است

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر در عسلویه گفت: ارتباط نزدیک مردم با خادمان خود در دولت و نشاط اجتماعی آنها، با وجود همه مشکلات امیدوار کننده است.
دکتر حسن روحانی با اشاره به افتتاح فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی که امروز صورت گرفت، افزود: خودکفایی در گاز نعمتی الهی است.

وی ادامه داد: بالاترین نعمت در کشور ما مردم فداکارمان هستند؛ فرهنگ بسیار غنی در کشور داریم فرهنگی که ترکیبی از اسلام و ایران است.

رئیس جمهور گفت: ایران به عنوان مرکز صادرات علمی و فرهنگی بوده است و امروز نیز می‌تواند تحول بزرگ در منطقه از نظر علمی و فرهنگی ایجاد کند.
روحانی افزود: ما هر جا مشکل پیدا می‌کنیم باید به هیات حاکمه امریکا لعنت بفرستیم که همواره برای ما مشکل ساز بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: گاهی بر ما خرده می‌گیرند که چرا فرصت‌ها را از دست داده اید باید بگویم راه ما در این دولت درست و صحیح بوده است، گفته ایم می‌خواهیم با هر که به ما احترام بگذارد و با ما دوست باشد تعامل می‌کنیم و اگر کسی ظلم کند مقابلش می‌ایستیم و این راه را پیموده ایم.

روحانی تصریح کرد: برجام یک موفقیت مهم تاریخی بود که انجام دادیم، آمریکا با وجود این که یک جانبه از این توافق خارج شد همه دنیا او را نکوهش و مخالفت کردند.

رئیس جمهور گفت: امریکا الان فهمیده است و گفته که سر ما کلاه رفته است، اما در واقعیت برجام را جلو برد. تحریم ما بین المللی بود و ما از این تحریم خارج شدیم.

روحانی ادامه داد: امروز امریکا و صهیونیست و برخی مرتجعین منطقه علیه ایران دست به دست هم داده اند و هر روز توطئه‌های مداوم مشکلاتی هم ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور بیان کرد: گاهی بر ما خرده می گیرند که چرا فرصت ها را از دست داده اید باید بگویم راه ما در این دولت درست و صحیح بوده است، گفته ایم می خواهیم با هر که به ما احترام بگذارد و با ما دوست باشد تعامل می کنیم و اگر کسی ظلم کند مقابلش می ایستیم و این راه را پیموده ایم.

روحانی تصریح کرد: برجام یک موفقیت مهم تاریخی بود که انجام دادیم، آمریکا با وجود این که یک جانبه از این توافق خارج شد همه دنیا او را نکوهش و مخالفت کردند.

رئیس جمهور گفت: امریکا الان فهمیده است و گفته که سر ما کلاه رفته است اما در واقعیت برجام را جلو برد. تحریم ما بین المللی بود و ما از این تحریم خارج شدیم.

روحانی ادامه داد: امروز امریکا و صهیونیست و برخی مرتجعین منطقه علیه ایران دست به دست هم داده اند و هر روز توطئه های مداوم مشکلاتی هم ایجاد می کند.

رئیس جمهور بیان کرد: کسی که ادعا می کند جنگ کنیم و رخمی برنداریم ممکن نیست، تیر و ترکش ها در جنگ اثر می‌گذارد.

روحانی تصریح کرد: برخی منتقدان دولت یا قبول ندارند که در شرایط جنگ با آمریکا هستیم یا قبول دارند؛ ما باید به آمریکا بفهمانیم که مسیر غلط را انتخاب کرده است و باید به ملت ایران احترام بگذارد.

وی گفت: امروز روز ایستادگی است، ما می دانیم به ملت ایران سخت می گذرد و شرایط اقتصادی مردم مشکل است اما امروز روز مقاومت بر سرآرمان ها مقابل بدخواهان نظام به‌ویژه آمریکا است.

رئیس جمهور ادامه داد: همه دارند تلاش می کنند اما شرایط ما امروز عادی نیست، اکنون باید همه همدل و متحد شویم تا از مشکلات گذر کنیم.
روحانی افزود: ما اکنون در میدان مبارزه هستیم، آمریکا با تحریم ما دارد علیه بشریت جنایت می کند.

وی تصریح کرد: ما باید ابتدا در دستگاه قضایی خود از سران جنایتکار آمریکا شکایت کرده و آنها را محاکمه کنیم و سپس در دادگاه بین المللی باید از این سران جنایتکار شکایت کنیم.

رئیس جمهور گفت: آمریکا حکم دادگاه لاهه، قطعنامه شورای امنیت و قرارداد با چین و بسیاری از کشورها را نقض کرده است.

رئیس جمهور گفت: آمریکا حکم دادگاه لاهه، قطعنامه شورای امنیت و قرارداد با چین و بسیاری از کشورها را نقض کرده است. ما اینها را جانی می دانیم پس باید محاکمه شوند. آنها زندگی مردم را دچار مشکل کرده اند پس باید مقابل توطئه هایشان ایستادگی کنیم.

روحانی افزود: پیروزی های بزرگ در شرایط سخت حاصل شده است، افزایش تولید بنزین، اجرای طرح های مهم ریلی، انعقاد قراردادهای مهم با همسایگان همه در این شرایط جنگ و تحریم به دست آمده است.

وی بیان کرد: پایان این مسیر با ایستادگی، به طور قطع پیروزی و موفقیت ماست.

رئیس جمهور محبت مردم به خادمان خود در دولت را با وجود همه مشکلات، نشانه روحیه بلند ملت دانست.

روحانی تاکید کرد: ما آغازگر جنگ روانی اقتصادی آمریکا نیستیم اما مقابل آنها تا پایان می ایستیم.

وی گفت: استان بوشهر ظرفیت های مهمی دارد، ما با اهداف و آرمان ها و رهبر و نظام و قانون اساسی واحد با همدی و تلاش شبانه روزی می توانیم از این ظرفیت ها به نفع کشور استفاده کنیم.

رئیس جمهور از مردم شهرستان بوشهر هم عذرخواهی کرد که فرصت دیدار با آنان فراهم نشد و ابراز امیدواری کرد سال آینده سالی پربار برای ملت ایران باشد.

برای اشتغال جوانان  اعتبار، ۹۴۰ میلیارد تومان مصوب شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۵۱۰ طرح با اعتبار هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان مصوب شده است

محمدباقر نوبخت افزود: برای اشتغال جوانان هم در این سفر علاوه بر این اعتبار، ۹۴۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی بیان کرد: برای تحقق مصوبات سفر پیشین رئیس جمهور به استان بوشهر متعهد بودیم که ۶۲۰ میلیارد تومان برای یازده طرح مهم اختصاص دهیم که تا کنون ۶۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق این مصوبات پرداخت شده است.

یکی از آسیب های دولت برخی مدیران هستند

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در جلسه شورای اداری استان بوشهر گفت: امیدواریم که سفر شما در روزهای پایانی سال برای استان ثروتمند فقیر بوشهر مایه برکت باشد.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: خواسته های خود را با سه پیش فرض مطرح می کنم یکی با آگاهی از چالش‌های دولت، دوم اذعان به اینکه خودم را همراه و همفکر دولت می‌دانم و سوم اینکه مسائل کنونی استان بوشهر مربوط به این دولت نیست و انباشته شده از دولت های قبل است.
وی ادامه داد: یکی از آسیب های دولت برخی مدیران هستند که از ترس سازمان های نظارتی مانند بازرسی ودیوان محاسبات در حل مشکلات ریسک پذیر نیستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: انتظار داریم که به کارگیری نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز استان افزایش یابد و شاهد نباشیم که شرکت های فعال در استان نیروهای خدماتی و نیازهای خود را از استان های دیگر تامین کنند.
حجت الاسلام خدری افزود: اگر این شرکت ها منابع مالی خود را در بانک های استان بوشهر ذخیره کنند و مالیاتشان را در این استان بپردازند خیلی از مشکلات حل می شود.
وی ادامه داد: فضای باز سیاسی در استان بوشهر تحقق یافته و مدیریت جوانان و بانوان افزایش یافته و توسعه عمرانی استان صورت گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: تجارت استان بوشهر رو به تعطیلی است زیرا تخفیف سود گمرکی به کالاهایی که از امارات وارد می شود تعلق نمی گیرد و امیدواریم این تخفیف سود بازگردد تا تجارت رونق بگیرد.

حجت الاسلام خدری افزود: امید است درصدی از درآمد نیروگاه اتمی بوشهر وگمرک های استان بوشهر به استان اختصاص یابد.
وی بیان کرد: ایجاد دهکده گردشگری گناوه، توسعه جاده ها و حل مشکلات جزیره خارگ اعم از تردد و صدور اسناد مالکیت منازل از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور است.

  بهره برداری دو هزار واحد مسکن مهر در استان بوشهر 

استاندار بوشهر نیز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهور گفت: افزایش سهم بانوان در مدیریت‌های کلان، جوان گرایی در واگذاری پست‌های مدیریتی، توسعه سمن‌ها و حمایت از آنها، فعال شدن خانه احزاب، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی به هزار و ۸۵۰ تخت، افزایش سرانه ورزشی روستایی به ۸۶ سانتیمترمربع، افزایش سرانه ورزشی شهری به یک متر و ۲۰ سانتیمتر مربع و افزایش سرانه فضا‌های آموزشی به ۶.۵ متر مربع از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

عبدالکریم گراوند افزود: افزایش کشت گلخانه‌ای به ۱۷۰ هکتار، افزایش تولید میگو به ۲۳ هزار تن، فعالیت ۳۴ شرکت دانش بنیان و همچنین آغاز اجرای پنج سد در استان بوشهر از اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی ادامه داد: سال آینده دو هزار واحد مسکن مهر در استان بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار بوشهر از وزیر نفت نیز برای تکمیل دو طرح در عسلویه کمک خواست، یکی مجتمع فرهنگی هنری عسلویه که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و افزایش تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی این شهر که باید به ۹۶ تخت برسد.

دکتر حسن روحانی پس از شورای اداری در آخرین برنامه سفرش، در نشست با خبرنگاران شرکت می‌کند.

انتهای پیام / ا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم ايران نشان داده اند مردم خوب و نجيبي هستند و هميشه در صحنه آقاي رئيس جمهور وقت آن رسيده که به وعده هاي خود جامع عمل بپوشانيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
روحاني جان بهتره در زمينه اقتصادي هم از سپاه کمک بگيري و با اتحاد اين شرايط بد اقتصادي رو پشت سر بگذاريم با موفقيت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
اقاي رئيس جمهور محترم مردم به شما راي داده اند تا مشکلاتشان را حل بفرماييد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
چراهمه چي انقدر گرون شده؟ چه خبره مگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
اقاي رئيس جمهور الان ديگر وقت عمل است به داد مردم برسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
آقای روحانی خوب نیست اینهمه مردم درسختي باشن شما اقتصاد و خودرو و مسکن را بدید به سپاه و مشکلات را تا حد زیادی حل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم دارن شرمنده زن وبچشون میشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
از آجایی که به نظامی ها نقد دارید بیاییم کارهای انجام شده را تفکیک کنیم تا نامرئی نشه!
افتتاح پارس های جنوبی قرارگاه خاتم
ساخت سد قرارگاه خاتم
ساخت جاده قرارگاه خاتم
تجهیزات نظامی و موشکی راداری و پهبادی و زیر دریایی و مانور نظامی سپاه و ارتش
کمک به زلزله زدگان سپاه و ارتش
ساخت خانه محرومین سپاه و ارتش
کمک به سیل زدگان سپاه و ارتش
بارور کردن ابرها سپاه و ارتش
کارهای فرهنگی و ذغذغه فرهنگی سپاه
******
شش سال برجام برجام سرآخر هیچ
تعطیلی مراکز هسته ایی
بتن ریزی آب سنگین اراک
تعطیلی هوافضا
جاسوس در محیط زیست
تورم سرسام آور
دلار 20 هزارتومانی
پراید 50 میلیونی
واردادهای کالاهای غیر ضروری و تولیدی داخل
و ................... تدبیروامید
Netherlands
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
انشاله رئيس جمهور محترم شب عيدي يک فکر اساسي براي وضعيت معيشت مردم بکنند که همه در سختي به سر ميبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
آقاي روحاني عزيز اندکي به فکر مردمي باشيد که به شما راي دادند و شما را انتخاب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
آقای روحانی شما که ستاره خلیج فارس و پارس جنوبی را
می بینین چرا خودروسازی و مسکن را که شده طلایه دار گرانی و مشکلات مردم به قرارگاه خاتم الانبیا نمیدید
اگه سپاه نبود الان صفهای بنزین بالای ده کیلومتر بود.
شما با رفتن به طرف سپاه باید هم پاسخ دندانشکنی به غرب و هم مردم و مملکت را نجات بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
درودبر آقاي روحاني
Iran (Islamic Republic of)
یزدان نورانی
۲۳:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
این همه از فعالیتهای اقتصادی حرف میزنید چرا هر روز علاوه بر خودرو اقلام مورد نیاز مردم(گوشت ازهر نوع میوه صیفی جات و سبزیجات و . . . ) گران وگرانتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
غربیها را رها کنید و به ظرفیت های داخلی تکیه کنید تا مشکلات حل شود تنها راه همین است .
مطمئن باشید قول های اروپا هیچ کمکی به شرایط اقتصادی کشور نخواهد کرد .
اروپاییها فکرشان فقط خرابتر کردن وضعیت است تا جایی که مردم را به ستوه آورده و به خیابانها بکشانند وبرنامه های آمریکا را برای براندازی پیش ببرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سپاه ما ميتوانيم را در بخش موشکي و نظامي ثابت کرد حالا بايد در همه زمينه ها به اين مهم ايمان داشته باشيم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقای رییس جمهور توروخداگرانی راکنترل کنید به دادمون برسیدهمه چی گرون شده توان خریدندارم