استقرار تیم‌های عملیاتی آتشنشانی در چهارشنبه سوری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تشریح تمهیدات و اقدامات این سازمان برای روز‌های پایانی سال از استقرار تیم‌های عملیاتی در شب چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی عسکری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اقداماتی که در حال انجام است شامل آموزش‌های شهروندی است که با تمرکز روی مدارس توسط آتش نشانان و مربیان آموزش در مدارس اجرا می‌شود گفت: با توجه به اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر در این خصوص نوجوانان و کودکان هستند به این بخش توجه ویژه‌ای داریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصریح کرد: از جمله این اقدامات اطلاع رسانی گسترده شهری با تهیه، چاپ و نصب پوستر‌های هشدار دهنده در سطح شهر و ایستگاه‌های آتش نشانی، اطلاع رسانی از طریق شبکه استانی، ارسال پیام‌های ایمنی و هشدار دهنده در فضای مجازی و چاپ در نشریات، اجرای پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک که در حال حاضر این پویش در فضای مجازی فعال و اقشار مختلف شهروندان از جمله مدیران به این پویش پیوستند.

عسکری در مورد تمهیدات عملیاتی برای روز‌های پایانی سال، اظهار کرد: جانمایی و استقرار تیم‌های عملیاتی جهت پوشش حوادث احتمالی مشخص شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از شهروندان خواست ازبرپایی آتش در کنار دکل‌های برق، منازل مسکونی و خودرو‌ها خودداری کنند.

عسکری ضمن دعوت شهروندان به رعایت نکات ایمنی در برپایی آتش در برگزاری آیین چهارشنبه سوری تاکید کرد وافزود: از شهروندان می‌خواهیم در روشن کردن آتش از تکه‌های چوب خشک استفاده کرده و هرگزآتش بزرگ بر پا نکنند.

وی استفاده ازنفت و بنزین برای روشن کردن آتش را خطرناک اعلام کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم ازلاستیک وکارتن برای روشن کردن آتش استفاده نکنند و از پرتاب قوطی ومواد منفجره به داخل آتش خود داری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کرمان در نظر گرفتن، کپسول آتش نشانی وشلنگ آب در کنار برپا کردن آتش را لازم برشمرد و تصریح کرد: بهتر است جعبه کمک‌های اولیه نیز دردسترس باشد.

عسکری اظهار کرد: درصورت گسترش آتش به اطراف و یا بروز حادثه، شهروندان باید با حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس و ضمن ارائه آدرس دقیق محل حادثه از تماس مجدد و اشغال شماره ۱۲۵ خودداری کنند.
انتهای پیام/ی

در صورت بروز آتش سوزی در چهارشنبه آخر سال با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار