گاردین: برخی اختیارات محمد بن سلمان سلب شده است

به گزارش گاردین، پادشاه عربستان سعودی به دلیل نارضایتی از عملکرد ولیعهد خود، برخی اختیارات «محمد بن سلمان» را از او سلب کرده است.

گاردین: برخی اختیارات ولیعهد عربستان سلب شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه ­انگلیسی گاردین در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت پادشاه عربستان اخیرا برخی اختیارات مالی و اقتصادی را از پسرش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، سلب کرده است.

به نوشته این روزنامه، محمد بن سلمان در طول دو هفته گذشته در یک سری نشست‌های دیپلماتیک و مذاکرات سطح بالای وزیران در این کشور نیز حضور نداشته است.

گاردین می‌گوید ملک سلمان، پادشاه عربستان هفته گذشته در یک جلسه کابینه خطاب به گروهی از وزیران ارشد سعودی اعلام کرد که دامنه مسئولیت‌ها و اختیارات ولیعهد را فعلا به صورت موقت، محدود ساخته است. هنوز مشخص نیست که این کاهش اختیار موقتی است یا دائم.

گفته می‌شود پادشاه از بن سلمان خواسته بود تا خود در این نشست کابینه حضور داشته باشد ولی وی از عمل به این خواسته سر باز زده است.

اگرچه این تصمیم رسما و علنی اعلام نشده ولی برخی منابع به گاردین گفته‌اند یکی از مشاوران معتمد و مورد اطمینان پادشاه عربستان سعودی به نام مساعد بن محمد العیبان Musaed al-Aiban که تحصیلکرده هاروارد است و اخیرا به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی شده، به طور غیررسمی به نیابت از پادشاه بر تصمیمات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی نظارت خواهد داشت.

به گفته منابع آگاه، پادشاه عربستان مشخصا از عدم حضور بن‌سلمان در جلسه‌ای که سه‌شنبه هفته گذشته برای بررسی چالش‌های اقتصادی این کشور برگزار شده، ناخرسند است.

وی در همین جلسه ضمن ابراز نگرانی از انصراف سرمایه‌گذاران خارجی از ورود به بازار عربستان تاکید کرده که تمام تصمیمات اقتصادی تا اطلاع ثانوی باید به تایید شخص او برسد. 

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از هر گونه اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
بره بمیره بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
پدرش هم فهمید این چه.... است
آخرین اخبار