اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در آذریایجان غربی/ در چهارمین روز از این طرح ۳۱ نفر امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در این استان اجرا شده و در چهارمین روز از این طرح ۳۱ نفر امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه , رهبر سوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، با بیان اینکه نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در آذریایجان غربی اجرا می شود ,گفت: در چهارمین روز از این طرح ۳۱ نفر امدارسانی شدند.

وی افزود: این طرح از ۲۸  اسفند ماه۹۷  آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ در سطح استان آذربایجان غربی در قالب ۳۲ پست ثابت و سیار و با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر از اعضای داوطلب و پرسنل در طول طرح آماده ارائه خدمات به هم میهمان و مسافران عزیز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص امدادرسانی های انجام شده در چهارمین روز طرح ملی امداد و نجات نوروزی گفت: تعداد ۱۰ مورد گزارش حادثه وجود داشته که ۹ مورد حوادث جاده ای و یک مورد حادثه مربوط به کوهستان بوده است و در این حوادث ۳۱ نفر حادثه دیده و ۱۷ نفز مصدوم شدند.

رهبرسوره عنوان کرد: هفت نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده، دو نفر به صورت سرپایی مداوا شده و یک نفر متاسفانه فوت شد.

وی با بیان اینکه پنج نفر از مسافران اسکان اضطراری داده شدند، تاکید کرد: ۱۵۸ نفر نیروی عملیاتی، ۲۹ دستگاه آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات و یک کمک دار در این عملیات حضور داشتند.

سوره تصریح کرد: همچنین ۷ نفر از هموطنان که در کوهستان های دره شهدا در جاده ارومیه به اشنویه جهت یافتن اشیائ عتیقه اقدام به حفاری گودالی تقریبا ۳۰ متری نموده بودند دچار حادثه شده و از نیروهای امدادی درخواست کمک نمودند که یک نفر از افراد بلافاصله پس از سقوط در چاه فوت شده و نفر دوم قادر به خروج از چاه شد.

وی عنوان کرد: پس از اطلاع ندای امداد هلال احمر (۱۱۲) از حادثه، بلافاصله هماهنگی های لازم با نیروهای امدادی، آتش نشانی، مدیریت بحران فرمانداری و فوریت های پزشکی (۱۱۵) انجام شده و پس از صدور مجوز نسبت به اعزام تیم واکنش سریع اقدام گردید که نیروها در صحنه متوجه میشوند یک نفر در کف گودال ۳۰ متری زخمی و جسد فرد دوم که قبلا توسط همراهانش تا نزدیکی دهانه گودال منتقل شده، در آنجا گیر کرده است.

رهبرسوره تاکید کرد: در نهایت با یک کار تیمی مشترک بین هلال احمر و آتش نشانی فرد فوتی و مصدوم حادثه با ایجاد کارگاه نجات، از محل بالا کشی و رها سازی و با نظارت نیروهای انتظامی تحویل فوریت های پزشکی می شوند.

گفتنی است در مراسم افتتاح طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی در پیرانشهر نماینده مردم پیرانشهر رسول خضری به کمپین بهرفت پیوست.
انتهای پیام/م

اجرای طرح ایمنی و سلامت نوروزی در آذربایجان غربی

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.