رسانه‌های ترکیه گزارش دادند اولین سامانه‌های اس-۴۰۰ ساخت روسیه در پایگاه هوایی شمال غربی آنکارا مستقر خواهند شد.

سامانه‌های اس-۴۰۰ در پایگاهی در شمال غربی آنکارا مستقر خواهند شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه «ینی شفق» به نقل از منابع نظامی گزارش داد سامانه‌های اس-۴۰۰ ساخت روسیه که توسط ترکیه خریداری شده است، اولین بار در پایگاه هوایی اکینچی واقع در شمال غربی آنکارا مستقر خواهند شد.

بنابر گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، پایگاه هوایی اکینچی مقر اصلی استقرار پدافند‌های هوایی روسیه خواهد بود، اما پس از استقرار اولیه سامانه‌های اس-۴۰۰ در پایگاه هوایی اکینچی، ممکن است کار انتقال آن‌ها به دیگر مناطق صورت بگیرد.

ماه گذشته وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه موشکی پاتریوت به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار را به ترکیه مورد تائید قرار داد. آنکارا در پاسخ اعلام کرد خرید سامانه موشکی پاتریوت را مدنظر قرار خواهد داد، اما این موضوع بر قرارداد خرید اس-۴۰۰ از روسیه تاثیری نخواهد داشت. روز پنج شنبه نیز مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد در نظر گرفتن خرید سامانه موشکی پاتریوت اگر به معنای لغو قرارداد خرید اس-۴۰۰ باشد، غیرممکن است.

سال گذشته میلادی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد به ترکیه هشدار داده است اگر همچنان به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه اصرار داشته باشد، از برنامه خرید جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ آمریکا کنار گذاشته می‌شود. در گزارش پنتاگون به کنگره تأکید شد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه تا زمان آماده‌سازی گزارش پنتاگون درباره روابط ترکیه و آمریکا ظرف ۹۰ روز آینده ممنوع است.

با وجود هشدار‌های پیاپی آمریکا، ترکیه پیش از این آشکارا اعلام کرد خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را نهایی کرده است و تحویل آن در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. آنکارا همچنین قرار است ۱۱۶ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
تركيه با اينهمه موشك و هواپيما ميخواد چيكار كنه ؟
آخرین اخبار