وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت: رفتار‌های آمریکا ما را وادار می‌کند که از خود واکنش نشان دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت:  رفتار‌های آمریکا ما را وادار می‌کند که از خود واکنش نشان دهیم، اما واکنش خود را به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که روسیه وارد رقابت‌های تسلیحاتی نشود.

لاوروف افزود: روسیه موشک‌های میان برد و کوتاه برد خود را در مناطقی که آمریکا سامانه‌های خود را مستقر نکند، مستقر نخواهد کرد. 

او همچنین گفت: آمریکایی‌ها گستاخانه اصول و قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته و با نقض پیمان‌های مهم بین المللی، امنیت جهانی را به مخاطره انداخته اند.

لاوروف در کنفرانس بین المللی خلع سلاح در ژنو سوئیس گفت: اعلام خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای با روسیه، نمونه‌ای بارز از تلاش آمریکا برای توسعه مسابقه تسلیحاتی و گامی در مسیر ناامن کردن جهان است.

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد شدید از اقدامات خصمانه کاخ سفید ضد کشورش افزود: آمریکایی‌ها ابتدا پیمان سپر موشکی و سپس پیمان منع موشک‌های میانبرد و کوتاه برد هسته‌ای با روسیه را تعلیق کردند، امری که می‌تواند پیامد‌های خطرناک و غیرقابل پیش بینی بدنبال داشته باشد.

او همچنین از عملکرد ضعیف کشور‌های اروپایی در زمینه بنیان‌های حقوقی مبارزه با تسلیحات شیمیایی انتقاد کرد و گفت: پایه‌های حقوقی مقابله با گسترش تسلیحات شیمیایی به گونه‌ای نگران کننده در حال فروریختن است، اما کشور‌های غربی تاکنون اقدامی شایسته در جهت تحکیم قوانین حقوقی آن انجام نداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار