سامانى سخنگوى وزارت كشور خبر داد:

اختصاص ٢٠ ميليارد تومان جهت مديريت بحران اوليه به ٤ استان سيل زده/ اسكان اضطرارى بيش از ٦٢٠٠ نفر از هموطنان گلستانى

اختصاص ٢٠ ميليارد تومان جهت مديريت بحران اوليه به ٤ استان سيل زده/ اسكان اضطرارى بيش از ٦٢٠٠ نفر از هموطنان گلستانى


سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور اطلاعات تازه‌ای در خصوص مدیریت سیل در ۴ استان شمالی کشور ارائه داد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به وقوع سیل در ۴ استان گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در پى بارندگی‌های شدید در روز‌های اخیر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و گزارش هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در تعدادی از استانها؛ ستاد مدیریت بحران در استان‌ها و شهرستان هاى متاثر از سیل قبل از وقوع حادثه تشکیل شد تا برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم جهت مقابله با این موضوع اتخاذ شود که در همین ارتباط هشدار‌های لازم قبل از وقوع سیل به مناطق هدف اعلام شد.

وى در ادامه افزود: براساس گزارش‌های دریافتی میزان بارندگی در استان گلستان در سه روز اخیر معادل ۷۰ درصد میزان بارش‌ها در یک سال گذشته بود که خساراتی را به هموطنان عزیزمان وارد ساخت.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم این چهار استان که در ایام نوروز و سال نو دچار سختى و خسارت‌های مالی شدند گفت: دستگاه هاى اجرایى و درمانى و خدماتى، نیرو‌های هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حال ارائه خدمات به مردم در این مناطق هستند و امدادرسانى کماکان ادامه دارد.

سامانى با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم اولویت مهم مدیریت بحران بوده است، تصریح‌کرد: امدادرسانى هوایى توسط ٣ بالگرد در مناطق سیل زده انجام شد و ساکنان روستاهایى که در محاصره سیل قرار گرفته بودند به نقاط امن منتقل شدند و خوشبختانه با همراهى مردم عزیزمان از وقوع حوادث ناگوار انسانى پیشگیرى به عمل آمد.
سامانى افزود: از دقایق ابتدایی وقوع حادثه با دستور وزیر کشور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهت مدیریت میدانی و نظارت کافی، در مناطق سیل زده استانهاى گلستان و مازندران حضور داشته اند و با پیگیری‌های وزیر کشور اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به ۴ استان تحت تاثیر جهت اقدامات اولیه مدیریت بحران اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این حادثه خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی و اماکن مسکونى وارد ساخته است که کارشناسان مربوطه جهت ارزیابی خسارت‌ها در مناطق سیل زده حضور دارند و پس از برآورد نهایی، پیشنهادات جبران خسارت‌ها از سوی وزارت کشور به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

سامانى با اشاره خدمات ارائه شده تا صبح امروز در استان گلستان تاکید کرد: دستگاههاى خدمات رسان در ١٠ شهرستان و ٧٥ شهر و روستا و محورهاى کوهستانى استان گلستان اقدام به خدمات امداد و نجات کرده اند که بر این اساس به بیش از ٣٧ هزار نفر امدادرسانی شده و بیش از ۶ هزار و ٢٠٠ نفر اسکان اضطراری داده شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
بیست میلیارد برای ۴ تا استان،؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
باید مورد بررسی قرار گیرد
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
مسئولان هرچه زودتر پیگیر این موضوع باشند
آخرین اخبار