مدیرکل آموزش وپرورش فارس؛

اسکان ۶۲۳ هزارمهمان نوروزی در مدارس فارس/ صدور دستورالعمل اماده باش به مدارس استان

مدیرکل آموزش وپرورش فارس از پذیرش و اسکان ۶۲۳ هزار و ۹۰۰ نفرروز مهمان نوروزی تاصبح چهارم فروردین ۹۸ در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، گفت: امسال دراستان ۱۵ هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار ۷۰۰ مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است.

وی افزود: علاوه بر مدارس وکلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۲ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد.

نجفی در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز اظهار داشت: در شهر شیراز ۵۵۰ مدرسه با ظرفیت ۶۱۰۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت، ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۷ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است.

وی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: با توجه به اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمامی ستاد‌های اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است.

رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمامی تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل: اماده سازی کلاس‌های بیشتر. سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در ستاد‌های اسکان پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: تاکید شده است که سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های دود کش، سیستم برق کشی خصوصا تابلو‌های برق، عایق پشت بام و مسیر‌های خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرارگیرد.

نجفی تصریح کرد: تمامی مدارس حواشی جاده‌های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار دارد و آدرس تمامی محل‌های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: تاصبح روز یکشنبه چهارم فروردین ۹۸بیش از ۲۰۸ هزار نفر در قالب نزدیک به ۵۸ هزار خانواده و در مجموع ۶۲۳ هزار و نهصد نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند
انتهای پیام/م

اسکان بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در اماکن آموزش و پرورش فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار