اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی؛

باران، رعد و برق و وزش باد شدید در خراسان رضوی از امروز/ امکان سیلابی شدن مسیل‌ها

این بارش‌ها در بخش‌هایی با رعد و برق همراه خواهد بود؛ بیشترین حجم بارندگی از بعدازظهر روز سه شنبه تا ظهر روز چهارشنبه و در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

باران، رعد و برق و وزش باد شدید در خراسان رضوی از امروز/ امکان سیلابی شدن مسیل‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره کل هواشناسی برای اغلب نقاط خراسان رضوی از جمله مشهد، بارش رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده است.
 
هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای با توجه به آغاز بارش‌های رگباری در سطح استان از بعدازظهر امروز نسبت به آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان در روز‌های آینده هشدار داد.
 
از بعدازظهر امروز دوشنبه تا روز پنجشنبه با عبور متناوب امواج بارشی از شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی، به تدریج شاهد افزایش ابرناکی در سطح استان خواهیم بود؛ بارش‌ها به شکل رگباری ابتدا در بخش‌های جنوبی و غربی استان شروع و تا روز پنجشنبه به دفعات به شکل رگباری ادامه خواهد داشت.

بنابر اخطاریه اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی از بعدازظهر امروز، دوشنبه پنجم فروردین‌، و از نواحی غربی باعث وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید -در نواحی مستعد بارش تگرگ- و کاهش نسبی دما در اکثر نقاط استان خواهد شد که تا اواخر وقت امشب با استقرار کامل آن بر حجم بارش‌ها افزوده می‌شود.

بر اساس این اخطاریه، با توجه به رگباری بودن بارش‌ها طی فاصله زمانی امشب تا ظهر فردا، سه‌شنبه ششم فروردین‌ماه، و هم‌چنین از عصر فردا تا اواخر وقت چهارشنبه، هفتم فروردین‌ماه، وقوع آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌های استان وجود دارد.

بر اساس مدل‌های هواشناسی بیش‌ترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع «درگز»، «کلات» -به‌ویژه نواحی غربی، «قوچان»، «جوین»، «جغتای»، «سبزوار»، «داورزن»، «چناران»، «تربت حیدریه»، «رشتخوار»، «بردسکن»، «گناباد»، «کاخک گناباد»، «نیشابور»، «ارتفاعات بینالود»، «فیروزه»، «فریمان»، «کاشمر»، «خوشاب»، «منطقه سر ولایت نیشابور»، «کوه‌سرخ» و همچنین در «مشهد» پیش‌بینی می‌شود.

طی فعالیت این سامانه احتمال اختلال در سیستم حمل‌و‌نقل استان وجود دارد.

در حین فعالیت موج بارشی سرعت وزش باد در سطح استان شدید خواهد بود؛ ضمن اینکه در امروز و فردا دما در سطح استان روند افزایشی و در روز سه شنبه دمای هوا کاهش، اما در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تغییرات دمایی در سطح استان بسیار اندک و بی‌نظم حواهد بود.

همچنین آسمان امروز دوشنبه مشهد قسمتی ابری با مه رقیق صبحگاهی در بعدازظهر افزایش ابر و در عصر و شب با احتمال رگبار پراکنده باران گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای امروز مشهد در گرم‌ترین زمان ۲۲ درجه سانتیگراد است که در سردترین زمان به هشت درجه سانتیگراد کاهش پیدا خواهد کرد.
 
انتهای پیام//آ. ف


باران و باد شدید در راه خراسان رضوی

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.