سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی:

ورود بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان در ۱۰ روز گذشته

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از هفت میلیون نفر زائر و مسافر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به استان خبر داد.

ورود بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان در ۱۰ روز گذشتهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی فروزان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲.۵ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: ۵۲۸ هزار و ۶۲ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۳ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰۹ هزار و ۴۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲.۶. درصدی همراه بوده است.

فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به استان وارد شده اند هم ۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۳۲ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۱.۸ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردین سال جاری چهار میلیون و ۳۸۱ هزار و ۱۵۸ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، سه درصد افزایش دارد.

فروزان افزود: ۳۹۰ هزار و ۳۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، هفت درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: ۲۰۹ هزار و ۴۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲.۶ درصدی همراه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند را نیز ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۴ درصد کاهش دارد.

فروزان افزود: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۵۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد یک درصدی مواجه بوده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

کاهش میزان ورود زائران به مشهد

برچسب ها: استانداری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار