ابراز تأسف مسکو از به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا

کاخ کرملین تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، کاخ کرملین اقدام روز گذشته ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را محکوم کرد و آن را نقض حقوق بین الملل خواند.

کرملین اعلام کرد: مسکو در خصوص تصمیم ترامپ در ارتباط با بلندی های جولان به شدت متأسف است. واشنگتن با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، گامی دیگر در نقض حقوق بین الملل برداشت.

کاخ کرملین در ادامه اعلام کرد: تصمیم ترامپ در خصوص بلندی های جولان، دارای پیامدهای منفی بر خاورمیانه و حل بحران سیاسی در سوریه برجای خواهد گذاشت.

شایان ذکر است پیشتر کشورهای دیگری نظیر بحرین، عربستان، کویت، قطر، امارات، عربستان، لبنان به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را محکوم کرده بودند. همچنین دولت کانادا گفته بود تسلط دائمی رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد.

کانادا در بیانیه ای اعلام کرده بود: هماهنگ با حقوق بین الملل، کانادا تسلط دائمی رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد و موضع طولانی مدت کانادا غیر قابل تغییر باقی خواهد ماند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امضای فرمانی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار